onsdag 28 maj 2008

bebisvärden

Var ju hos barnmorskan i fredags, måste bara skriva upp värdena så jag inte glömmer dom. Tidigare har jag haft graviditetsdagbok men jag har inte någon sån nu så jag får väl tråka ut eventuella läsare med dessa fakta istället.
Blodtryck: 110/62
Bebis hjärtslag: 136
SF-mått: 26
Vikt: +7 kilo......
Övriga värden tog hon inte...
...Tänker bara på dessa 7 kilon.. det är vad jag gått upp sammanlagt med dom andra två...
Bläbläblä, men jag vet vad det beror på, det beror inte på att jag äter för mycket choklad utan för att jag rör mig inte ett skit. Jag orkar helt enkelt inte. Har jättemycket foglossning, ichias och får sammandragningar bara jag tar på mig en strumpa så den som har minsta lilla kommentar om att jag inte rör mig kan dra till nåt varmt ställe.
Till och med barnmorskan sa faktiskt att jag inte skulle röra mig en massa om jag inte orkade eller om jag hade ont, för det va kroppen som sa ifrån, och då kan det bli farligt. Sådeså.
Kan ju bli farligt att gå upp för mycket också, men jag tror helt enkelt inte att jag kommer göra det ändå, då bebisen redan har massa förråd att ta av.
Var vecka 25+5 som jag var där förresten.

Drömde att jag födde barn två veckor för tidigt. Alldeles perfekt. Fick inte reda på vad det var dock.

Tycker att bebisen kan komma ut nu faktiskt för jag orkar inte mer. Har fått ont i ryggen också. Vill att Muneer ska komma hem nu för jag orkar inte bära på saker.

Nu ska jag hämta Elias på dagis. Amir är sjuk. Alltid är det nåt. Suck.

Inga kommentarer: