lördag 30 augusti 2008

"bebisen kommer ut när den är redo"

...och jag undrar vad som hindrar den från att vara redo NU???
Den har ju för sjutton legat där inne i nästan 9 månader. Den har haft all tid i världen att göra sig redo. Den har ju faktiskt varit färdig sen vecka 32 (eller är det 34 som den är färdig?), efter det har den ju bara lagt på sig en massa fett. Varför kan den inte lägga på sig fett utanför magen istället?
Jag tror minsann att bebisen är redo, och min kropp är redo också, det måste den ju bara va, så mycket som den har tränat. Jag har haft förvärkar och sammandragningar sen vecka 22, livmodern måste ju va värsta muskelpaketet nu. Foglossning har jag haft sen vecka 15, så visst borde hela bäckenet va redo. Och allt är redo här hemma också, så vad väntar ungen på???
Nej den bara ligger där inne och latar sig. Det ska bli VÄLDIGT intressant att se vad det är för nån som tittar ut, som har legat där inne och samlat på sig fett och relaxat så här länge.

Men jag och Muneer pratade faktiskt om det och vi kom fram till att egentligen så gör det inget. Att egentligen så är det ju bara mysigare om bebisen som kommer ut är en rejäl bit för en gångs skull. Vi har fått två små fågelungar innan, två små skitar under 3 kilo som har varit alldeles skrynkliga, beniga, blåa och sett ut som 90åriga gubbar fast bara 46 centimeter långa då. Och dom har drunknat i storlek 50 och varit allmänt ömtåliga, så man har nästan varit rädd för att peta på dom.
Så det skulle faktiskt va kul om det kom ut ett fläskpaket som kunde ha storlek 56 relativt snabbt, som man kunde hålla lite hur som helst och inte vara rädd att ta utanför lägenheten på grund av infektioner. Nån som har lite hull och inga rynkor i ansiktet eller beniga axlar. "En riktig bebis" som folk säger...
Så på så sätt får den väl gärna vänta, bara den inte får för stort huvud.

Men det är inte så himla kul för mig som inte ens kan gå längre.

Undrar om man kan få igångsättning pga humanitära skäl?

1 kommentar:

lillasnurre sa...

ha ha, tänk vad olika det kan vara, jag skulle så gärna vilja ha en liiiiiten bebis, sådär 48cm lång och 3kg tung.... min hade stl 62 när han föddes! Snacka om sumobaby! ;-)

föresten, har du inte fött än???? ;-)