torsdag 28 augusti 2008

gäsp.

Igår när jag lämnade barnen på dagis så möttes jag av tre mammor, två pedagoger och en granne som undrade om jag inte hade fött än. Idag när jag lämnade dom så var det en pedagog, en granne och en mamma som frågade samma sak.
Jag vill verkligen bara vara inomhus.

Vidare var jag hos barnmorskan igår. Tänk att hon den kärringen hade rätt förra gången jag var där och hon sa att jag minsann skulle komma på nästa besök. Skit.
I allafall. Där träffade jag på en annan gammal barnmorska som var typ hundra år gammal som gick runt och sjöng och struttade.
-Ooohh, där har vi en liten mage ser jag, sa hon alldeles lyriskt.
-Den är inte så liten längre, muttrade jag.
-Nejmen den är ju färdig nu. Det syns på ditt ansikte att den snart kommer ut!

Vad sjutton var det för barnmorska. Det lät lovande i allafall så jag blev ganska glad. Men, kan man se det på ansiktet? Tänk om hon verkligen kunde det. Hon var ju skitgammal och har säkert 40 års erfarenhet.

Min mage hade inte vuxit nånting sen senaste besöket så jag måste kolla det snart igen. Personligen så skiter jag i vilket för jag tycker inte den behöver växa mer, jag tycker bebisen kan komma ut istället och fortsätta växa utanför. Den behöver ju inte besvära sig med att töja ut mitt skinn så jag blir värsta tigern.

Annars är allt som vanligt, dvs tråkigt.

Inga kommentarer: