söndag 17 augusti 2008

helt plötsligt mår jag jättebra

Men det är väl bara inbillning som allt annat, att det skulle betyda nåt.
Saken är den att jag i förrgår, igår och idag har varit extremt pigg för en gång skull, har känt för att faktiskt göra saker, som att städa och fixa och dona hemma, och tro mig, det är INTE likt mig. Tidigare har jag verkligen bara inte orkat annat än att ligga på soffan heller, men helt plötsligt så tvättade jag en hel korg full med tvätt alldeles självmant. Och jag sitter här nu och känner för att hitta på saker och är alldeles rastlös.
Pricken över i:t är att magen har varit alldeles perfekt lugn igår och idag. Inget mer än några puffar. Innan så har h*n ju bökat som en galning där inne och magen har kört runt som en tvättmaskin.

Jag inbillar mig att det är den här sista adrenalin-kicken som man får precis innan förlossningen och att bebisen är lugn för att det ska den ju också va nu i det sista.
Dagen innan Elias föddes så åkte jag in på kontroll på Förlossningen bara för att jag var orolig för att det helt plötsligt inte kändes som jag var gravid längre och jag hade känt så ett par dagar.
Likadant innan Amir föddes så var jag galet pigg och åkte iväg på utbildning och grejer 25 mil hemifrån.

Hoppas, hoppas.

Men äsch, snälla jag, sluta hoppas och vänta nu. Det kommer bara ta längre tid då för varje liten förhoppning.
Måste hitta på grejer att göra, vet bara inte vad.
Ett projekt är att hitta tid till frisören så snabbt som möjligt för håret mitt ser fan inte klokt ut.
Har idag faktiskt rakat benen också, första gången på typ två år, haha.
Vad mer?
Städa garderoben kanske?
Ja varför inte.

Inga kommentarer: