onsdag 20 augusti 2008

men det är ju inte klokt hur mycket skit som kan drabba mig

Vad är det med mig egentligen???
Varför händer alltid allting mig och vid fel tillfälle???
Jag är så oturförföljd så det är ju för fan läskigt!!!! Om jag räknar upp all SKIT som har hänt mig på fem år så tror folk inte på det! Och här kommer en sak till!

En liten sak visserligen om man jämför med andra grejer... men nog så irriterande.
Vi har ju inga pengar typ. Eller inte så mycket i allafall. Det är struligt. Jag skäms inte för att erkänna det över internet. Det är så ibland för alla. Men i vilket fall som helst så behöver vi varenda krona och öre som vi kan få in. Speciellt eftersom vår JÄVLA bil alltid går sönder och för att vi alltid får feta oförutsedda utgifter vid fel tillfälle.
Nu har Försäkringskassan äntligen börjat betala ut min föräldrapenning så det tackar jag för och så slipper vi bo på gatan.
Men till saken.
Jag har skitmycket förvärkar idag. Det gör verkligen ont. Jag skulle skjutsa iväg Muneer till en grej nu på morgonen och på vägen hem känner jag att jag vill verkligen hem fort och ta några alvedon och kolla om det bara är falska alarm som vanligt.
Så jag kör bilen lugnt och fint och trevligt ända tills vår låååånga uppförsbacke upp till området där vi bor närmar sig, och där blir det 70 i hastighet från 50. Jag gasar på som bara den med vår feta V6:a till bil och glömmer för en gångs skull bort att motorn i den är rätt stark och man behöver inte ta i så mycket för att få upp farten.
Och där står en polis och vinkar in mig.
Tänker först att äsch, det är ju ingen fara, jag har ingen som helst alkohol i mig och jag kör alltid lagligt (faktiskt! jag kör faktiskt alltid lagligt, jag är äckligt präktig när det gäller trafiken, gnäller väldigt ofta på folk som kör för fort osv).
Men sen börjar polisen babbla en massa saker som dom inte brukar babbla när dom bara stannar för nykterhetskontroller. Så jag börjar ana oråd och sen får jag veta att jag hade kört 71... INNAN skylten dvs på 50-väg!!!!

Jag håller på att börja lipa... Fjantiga jag ska ju alltid börja lipa för allting. Tänker att jag måste ge en massa bra ursäkter här nu, vad kan jag säga, har jag en sjuk son hemma kanske, är jag på väg till dagis fort som attan för att mitt barn har skadat sig, nä men jag sitter ju här framför ratten med världens största mage, klart att jag är på väg till BB för att föda barn, eller jag är bara så förvirrad och stressad för jag har värkar (vilket iofs stämde).
Men ur min mun kommer bara ett jävla "oooj dåååå.... jag kollade inte hastighetsmätaren... backen här brukar va så seg.... eeeeehhhh".
Polisen bara flinar och säger att jag behöver ju inte ta i så när jag har en V6:a till motor.
Nej. Såklart inte.
Sen säger han att detta kostar 3200.

..............................................................................................

Jag är fortfarande chockad. Och arg. Och förbannad. Och irriterad. Som att vi är gjorda av pengar och har råd att slänga ut 3200 spänn hit och dit för TRAMS.
För det är trams! Jag kunde faktiskt väntat med att gasa till EFTER skylten, så som jag alltid gör.
Typiskt mig att alltid va så himla klantig och alltid göra fel saker vid fel tillfälle och allting är bara så ONÖDIGT!!!!!
Jag blir så förbannad på mig själv!!! Skit-jag! Jag vill verkligen inte kännas vid min egna existens när sånt här händer. Så totalt onödigt. Lika onödigt som att skita i att betala parkeringsbiljett för jag ska ju bara köpa en liter mjölk, och komma tillbaka och ha 300 spänn i böter. Lika onödigt som att skita i att sätta upp övningskörningsskylten när Muneer övningskör bara för att jag inte orkar hämta den, och sen få betala 2000 spänn (har aldrig hänt, men kommer hända när som helst eftersom jag är så lat). Lika onödigt som att glömma att lämna tillbaka boken som jag lånat på 7dagarslån på biblioteket och få 95 kronor böter OM DAGEN. Lika onödigt som att parkera på handikapp utan tillstånd och få 800 spänn i böter.
Onödiga utgifter helt enkelt som bara drabbar mig och bara för att jag är så klantig och osmart och förbannat dum i huvet.

Och alltså jag som aldrig kör för fort.. jag gör verkligen inte det. Jag tänker på mina barn och på andras barn och på dom gamla pensionärerna som ska gå över gatan. Och så denna jävla dag så ska jag köra för fort och då ska det stå en polis där.
Jag har ju inte betalat vagnen än... och nu vet jag inte hur jag ska göra det heller när halva den summan gick till staten.

Men. Det är väl det som böter är till för antar jag. Att avskräcka. För ingen tycker ju att det är kul att betala såna här summor.
Aldrig att jag kör för fort igen, så tänker jag och det menar staten ju såklart att alla ska tänka, och det är ju bra visserligen.

Nu får jag en prick i mitt fina prickfria register också. I belastningsregistret!!! Tänka sig. Jag som är en så duktig medborgare, har fått en prick i belastningsregistret som kommer sitta i fem år. Jag är en brottsling.
Fattades bara det.

Och nu har värkarna slutat bara för det.

Och vad ska jag säga till Muneer, han kommer skratta ihjäl sig, jag som inte gör annat än klagar på honom när han kör, och skriker och tjuter och tjatar att han MÅSTE ligga minst 5 km under hastighetsgränsen och att det är olagligt och farligt och dumt att köra för fort och att det kan kosta feta pengar om man gör det. Och så händer det mig själv.
Tror jag håller tyst om saken och betalar i smyg med pengar som för övrigt inte finns.
Får väl sälja nån skit.

Nej, hela dagen blev förstörd nu.
skiiiiiiiiiit. bara.

Inga kommentarer: