måndag 4 augusti 2008

nu får bebisen ta och komma

Nu är det helt okej, för nu har vi fixat allting.
Igår köpte jag blöjor, såna där pyttesmå, det var nästan lite rörande.
Och idag har Muneer hämtat spjälsängen från förrådet och så har vi köpt nya täcken och kuddar och påslakan, och på onsdag ska vi hämta babyskyddet till bilen.
Så nu är det varsågod och ta och komma ut!
Fast h*n håller väl inte med mig...
Bara för att jag helt enkelt tar för givet att han ska komma för tidigt så gör han väl inte det.
Och tiden går så äckligt sakta också, jag fattar ingenting, tycker att jag har sagt till folk att jag har en månad kvar hur länge som helst nu. Tycker det är så irriterande när folk frågar hur långt jag har kvar, och vart jag än har gått i sommar så har folk tittat på min mage och alldeles medlidande sagt "åååå det däääääär kan inte va roligt i denna värme... hur långt hvar du kvar?" "en månad", har jag då jämt svarat fast det kanske har varit två, bara för att jag inte vill höra hur stoooor jag är. Men ändå får jag värsta förvånade blickarna till svar och dom säger "ojojojooooooj, hela långa sommaren....."
Jotack jag vet det, jag behöver inte höra det.
Jag har helt iskallt räknat med att bebis ska vara ca två veckor för tidig. Men det här är säkert en liten luring som ligger där inne och tjockar till sig ordentligt och kommer ut EFTER bf och med ett huvudmått som heter duga och 4,5 kilo så man inte orkar bära ungen.
Jag hoppas inte på nåt längre.
Har dock känt mig otroligt konstig senaste veckan, jättemycket förvärkar (AJ) och sammandragningar om vartannat och så har bebisen borrat sig skitlångt ner i bäckenet så det känns som jag ska bajsa på mig hela tiden. Så så här ska man gå runt i fyra veckor, trevligt trevligt.
Skrev jag förresten att jag var på tillväxtultraljud och det visade sig att det var verkligen en jättekluns som ligger där inne? Ojojoj. Elias visade hela tiden på ca -15% på tillväxtultraljuden men den här klumpen var typ +-0% alltså PERFEKT, men i mina ögon är det alldeles för stort. Usch, hur ska detta sluta.
Sen går jag ju upp i vikt nonstop också så mina fötter knappt bär mig längre. Och då måste jag tillägga att det beror inte på att jag äter en massa för jag äter nästan ingenting för det finns ingen plats i magen, det är ju bara en massa barn där inne.
Det är lätt att bli bitter minsann.

Men nu har det uuuuunderbara vädret försvunnit iallafall och ersatts med regn. Gör mig inte ett dugg. Jobbigt på helgen bara när man inte kan vara ute med barnen utan måste stänga in dom i lägenheten. För ja, jag är så otroligt tråkig och bekväm av mig så jag vill inte gå ut i regnet med dom, även om dom har regnkläder och sånt så tycker inte jag att det är speciellt kul att stå och huttra i regnet. Och vad hittar man på inomhus? Med Elias är det inga problem, bara att ta fram pappas verktygslåda så är den saken klar. Med Amir det ju värre för alla hans favoritaktiviteter är ju belagda utomhus. Suck.

I går vaknade han klockan två på natten och var vaken från dess och fram till klockan 11. Sen sov han i tre timmar mitt på dagen.
Jag fattar inte?? Han får två olika mediciner för att sånt inte ska hända. Men emellanåt verkar det ju inte hjälpa.. det är som att han helt enkelt inte har tid att sova eller nåt, eller att han tycker det är tråkigt. För han vaknar och är klarvaken och så ligger han och säger "iiiiii" och sparkar på oss och sen helt plötsligt ska han upp och gunga gunghäst, och om man då tar tillbaka honom till sängen så blir det ett jävla liv.
Han får två melatoninkapslar + teralen på kvällen och det ska räcka bra, men ändå så vaknar han och tror att det är dag. Så vi gav honom en kapsel till mitt i natten, det brukar funka, men igår funkade inte det heller!
Det är verkligen ett mysterium, som så mycket annat med den pojken.
Vill att läkaren ska komma tillbaka från semestern så jag kan snacka med honom...

Jag har köpt omega-3 idag, som vi ska prova på Amir. Har hört från många källor att det ska va bra på barn med autism eller ADHD, eller det är väl ett vetenskapligt bevisat faktum. Det ska bli väldigt intressant... vill prova det på Muneer också egentligen men det var ju så himla dyrt och alla bebisgrejer kostade så mycket pengar så nu får vi svälta.

Nej, jag måste plugga. Det är ju skitsvårt. Kommer aldrig att klara det. Det är väl inte meningen att jag nånsin ska kunna plugga i mitt liv eftersom jag verkar ha en benägenhet att inte klara av det. Eller så får jag väl plugga när barnen är vuxna, är väl bara det som återstår.

Tjoflöjt.

3 kommentarer:

Lise sa...

På vilket sätt skall omega 3 vara bra för barn med autism? Är väldigt nyfiken :)

Elisabet sa...

Hehe, jag vet faktiskt inte. Det var några andra föräldrar med barn med autism som sa det... Men jag tror det har med koncentration, uppmärksamhet och fokus eller nåt sånt att göra.

Lise sa...

Jasså....ska kolla lite på jobbet om det är någon som får det...vet att en grabb får fiskolja dock :-)