tisdag 30 september 2008

drömjobbet

  • det ska finnas en mening med jobbet, jag ska känna att jag gör skillnad, hjälper någon etc, inte något ytligt trams som bara är roligt utan som sagt var det ska finnas en mening också
  • jag vill inte jobba kväll, helger eller övertid
  • vill kunna ha möjlighet att jobba hemifrån eller flexa med tider
  • vill kunna vabba utan att folk blir skitsura och utan att det orsakar problem för andra
  • vill kunna jobba deltid
  • lönen är skitsamma... nästan
  • det ska inte krävas 5-6 års studerande
  • det ska finnas jobb också så man inte går arbetslös i fem år
  • man ska inte stressa ihjäl sig
  • man ska inte behöva speciell outfit
  • ska helst vara stillasittande jobb
  • DET SKA VARA ROLIGT och kopplat till något av mina få intressen; skriva, läsa, diskutera, filosofera, film, samhället och världen idag, andra kulturer och religioner etc
FINNS DET???????

6 kommentarer:

Kristoffer sa...

Det finns. Författare. Du har en otrolig talang. Din blogg exempelvis är tusen gånger bättre skriven och intressant än de flesta ärthjärnor som publicerar sina alster i diverse tidningar.

Jemima sa...

Eller översättare! Alla som jobbar med det är inte utbildade och du har ju alla fördelar eftersom ni pratat så mycket engelska med varandra hemma.

Elisabet sa...

ja fast det finns inga jobb som översättare. och författare, det kan man ju inte livnära sig på. sen vill ju varenda människa idag bli författare så konkurrensen är ju ganska stor...

Jemima sa...

Jo det finns visst jobb som översättare, Carl-Henrik har ju ett. :) Och hans fd kollega (hon som blev sparkad) driver ett eget företag och kan säkert tänkas anställa någon som Carl-Henrik rekommenderar. Hon har redan erbjudit honom själv jobb om han nån gång skulle vilja byta jobb.

ninni sa...

Heeeej! Har inte läst allt på din blogg, men av det lilla jag ändå hunnit läsa framgår tydligt att du LÄTT kan få framgång som författare!
Du är iofs jäkligt ÄRLIG, och det har många människor svårt att klara av i det här landet...suck. Men uppenbart är att det finns ett intresse för din verklighet. Det är nog många fler som kan känna igen sig i din vardag än i ex Linda "men-vaddå-mediakåt-jag-älskar-ju-mina-barn-på-riktigt-ju" Kosings.
Kör på bara. Mvh//Ninni

Kommando-mamman sa...

Lärare är faktiskt skitkul att jobba som. Fast det spricker kanske på utbildningstiden iofs.

Nu kanske jag inte är rätt person att lobba just för lärarutbildningen med tanke p åatt jag har hoppat av.

Sedan kan du kolla på yrken som Språkkonsult, språkvetare, marknadskoordinator, kommunikatör etc.