tisdag 7 oktober 2008

bara för att jag inte orkar skriva långt just nu

Elias är väldigt lättroad. En grävskopa gräver utanför våran lägenhet och han har suttit i fönstret i en timme och bara glott på den. Jag försökte påkalla hans uppmärksamhet men inte ens när jag visade godis för honom så rörde han sig ur fläcken. Sen åt han en macka i slow motion utan att slita blicken från grävskopan.
"Han blir vägarbetare."

Chockgrej:
Försäkringskassan skickade ett brev och skrev att jag skulle ringa dem. Jag ringde på stört för man får ju inte förlora en sekund när Försäkringskassan väl har tagit ett initiativ. Tanten i telefonen sa då att jag får besked om vårdbidrag på torsdag.
Jag är nu livrädd.

Torsdag är ju min födelsedag förresten. Hoppas då FK vill ge mig en fin present.

Inga kommentarer: