fredag 17 oktober 2008

god jul i stugan

I morse när vi gick upp sa Muneer alldeles ledset:
-Du glömde vår bröllopsdag igår.
-Vaaaaaa?? Ojdå. Men, det gjorde ju du också.
-Nej, det gjorde jag inte, sa han då, men jag ville bara kolla om du kom ihåg den så jag sa inget.

Jaha, och om han inte glömde den, var är då presenten?

Ja just det ja, vi har ju inga pengar till att köpa presenter till varandra.

Äsch, det är bara kommersiellt jippo det här med bröllopsdagar, namnsdagar, alla hjärtans dags-dagar, morsdagar, farsdagar och blablabla.
Jag köper på min höjd presenter på födelsedagar och jul och bara det är för dyrt.

Appropå det så är det ju snart jul. Känner redan hur min mage gör uppror av stress.
Man tänker ju hela året att "i år ska jag inte göra någonting, inte pynta, inte baka, inte göra mat, inte bjuda in folk, bara ta det lugnt och njuta av ledigheten (hahahaa!!!) och julens budskap (vad var det nu igen???)". Men sen kommer man på typ en vecka innan jul att det är tråkigt att göra så och då blir det superstressigt att hinna med allt. Sen helt plötsligt är det den 27e och man sitter där med ett stökigt kök och massa presentkartonger att slänga och man undrar vart julen och glädjen tog vägen.

Kanske ska baka lussekatter i helgen och pepparkakor nästa vecka så har man det gjort. När man ändå orkar liksom.

Inga kommentarer: