tisdag 14 oktober 2008

kära dagbok!!!

Hej!!!!!!!!
Idag vaknade jag klockan sju. Jag gick upp, duschade och åt frukost. Jag hade lite ont i magen så det fick bara bli en macka och ett glas juice till frukost. Sen lämnade jag barnen på dagis och åkte och jobbade. Det var roligt på jobbet idag. Sen handlade jag bröd, ägg och olja. Hade tänkt att göra spagettigratäng till middag idag! Mums! Min lilla prinsessa är lite förkyld just nu, håppas hon blir bättre snart.
Hoppas ni har det bra alla bloggisar där ute!
puzz
Ååå jag glömde, måste ju visa DAGENS också; topp från H&M och jeans från Gina Tricot och min prinsessa har klänning från Esprit och min prins har byxor och tröja från KappAhl!!!!





Så ser 99% av alla blogginlägg på internet ut.
Och det är inte bara jag som tycker att det är bajstråkigt att läsa, utan de flesta håller med mig, det vet jag.
Min spontana undran är då, hur en blogg som ovan, med ett namn som "i en annan del av Simrishamn" eller "Livet enligt maja", ändå kan ha typ 2000 unika läsare om dagen???
Varje dag?
Har "maja" så stor släkt, som tycker att det är superintressant att veta vad hon köper på Konsum idag?
Har hon fuskat med statistiken?
I så fall vill jag veta hur man gör det.
Å andra sidan vill jag inte ha 2000 läsare om dagen om jag inte förtjänar det.

Puzz!!!!!

3 kommentarer:

Kommando-mamman sa...

Skaffa en bloggräknare där du själv väljer startsiffra. Då tror folk att din blogg är populär och då kommer de att läsa ädin blogg så att de inte missar ngt.

Det är samma sak som att folk atäller sig i en kö - oavsett om de vet var kön går någonstans. Man vill ju inte missa ngt liksom...

Elisabet sa...

Haha! Vilken bra idé, det ska jag göra...

upinmytree sa...

Tja man kan ju undra varför vissa bloggar blir så populära. Man undrar ju ibland hur de lockar dit besökare faktiskt. Har själv ganska många besökare enligt mig själv men det skulle ju vara roligt att få fler som vågar lämna kommentarer då och då också.