lördag 25 oktober 2008

trams

Eftersom det är lite småjobbigt att handla när man har bebis, och man samtidigt behöver handla jätteofta pga stor familj, så tänkte jag att idag skulle jag vara smidig och åka till Willys och storhandla.
Det blev inte bara storhandling, det blev extremstorhandling.
Detta var min inköpslista;
13 paket blöjor
Ett halvt lamm
4 kg kyckling
10 kilo ris
90 liter välling
Och lite annat smått och gott som ska räcka i en månad.
Det kändes rätt absurt. 13 paket blöjor liksom. Det är sådant som kallas för årsförbrukning i tävlingar och dylikt. Mina barn bajsar upp 13 paket på en månad. Jag fattar inte hur dom gör.
Inte var det roligt att bli utstirrad där inne heller. Folk som glodde först på vagnen, sen på mig, sen på vagnen igen och sen skakade de dystert på huvudet eller knuffade sin kompis i sidan och viskade "kolla VA MYCKET BLÖJOR".
Jag kände nästan för att ställa mig och skrika rakt ut "men ursäkta så hemskt mycket att jag har en massa barn som bajsar hela dagarna, men jag har i allafall en mening med mitt liv till skillnad från er som köper groggvirke och grillchips och tycker att det är en livsuppgift att skaka röven på nån köttmarknad inne i stan".

Själv är jag en sån som tycker att meningen med livet är att äta tacos på en lördag och tro att det är jätteexotiskt och ovanligt.
Men det är i allafall bättre än att supa.
Usch va präktig jag har blivit på sistone. Eller har jag bara insett vissa saker kanske.

Jaja. Mot tacosen.

3 kommentarer:

Micke sa...

Haha. "Ett halvt lamm". Låter som en beskrivning ur en Eddie-bok eller nåt sånt.

bambi sa...

Gott med tacos... och dyrt med blöjor..

Jemima sa...

Under år 2006 förbrukade våra barn cirka 3200 stycken blöjor och 4300 liter välling. År 2007 blev det mindre blöjor när 2/3 av barnen blev torra, samtidigt som det blev mer välling eftersom 1/3 av dem började dricka det. (bidrar med lite mer statistik bara)