måndag 24 november 2008

bara så ni vet.

Jag fick barn för snart tre månader sen.
Sedan dess har jag fortsatt med att använda gravid-byxor, eftersom de är så himla sköna.
Fast om sanningen ska fram så är det nog för att min mage fortfarande är så dallrig.
Förra veckan tänkte jag att jag skulle dra på mig mina gamla vanliga byxor igen, eftersom vi skulle iväg och träffa folk på utbildningen och jag ville inte ha på mig byxor som slutar vid hakan.
Det gick bra att få på sig dom och vi åkte iväg på utbildningen.
När det var dags för fika viskade Muneer till mig att jag hade ett skitstort hål i baken. Då hade byxorna spruckit.
Följden blev att jag var tvungen att ha jacka på mig hela dagen.
När jag kom hem skulle jag kolla igenom alla mina byxor och fann att samtliga var sönderslitna eller helt sonika för små.
Så även idag har jag på mig byxor med ett jättestort hål mellan benen.

Ett par byxor kostar inte mer än 2-300 på HM så i helgen ville jag åka iväg och inhandla åtminstone ett par, men kom hem med kläder till barnen.
Jag är inte så bra på att prioritera. Vet inte när jag kommer bära ett par hela byxor igen.

2 kommentarer:

Kommando-mamman sa...

Men det är ju så mycket lättare att köpa till barnen. Bara kolla storlekslappen och betala. Ska man köpa till dig själv måste det provas och bytas och klämmas och funderas och så vidare.

Elisabet sa...

Jag har provrumsfobi också.. och så vet man ju att vad man än köper till barnen så blir det snyggt och dom blir jättesöta, men vad jag än köper till mig själv så ser jag ut som en kossa. Så det är klart att man väljer den utväg som gör en gladast :-)