onsdag 19 november 2008

fel på mig?

Jag förstår inte.
Idag har jag varit på shoppingtur (för pengar som inte finns).
Jag var tvungen att köpa kläder till Maria. Herregud, hon kan ju inte ha på sig pojkarnas gamla marinblå och svarta kläder, det bara går ju inte.
Och hem kommer jag som vanligt med en massa rosa och lila kläder. Till och med klänningar. Klänningar! Med motiveringen att det är sött. Sött!
Jag tror jag har fått en allvarlig störning i hjärnan. Känner inte igen mig själv. Kallar det för "fått en dotter-syndromet". Vill inte vara sån egentligen. Trodde aldrig att jag skulle bli sån.
Till råga på allt så hade den ena klänningen hjärtan på, så den var extra pluttinuttig. Och så var det en med Hello kitty. Hello kitty som jag avskyr. Finns det nåt pluttinuttigare.
Jag ursäktar med att det var mjuka och sköna klänningar som verkade bekväma för en bebis att ha på sig. Det var ju liksom inget stelt med massa spets och sånt. Faktiskt så var "killkläderna" mer obekväma (hårda jeans med konstiga detaljer och skjortor med bifogad slips. till en bebis?). Jag tog det bekvämaste jag hittade. Tänkte inte alls på att det måste synas att det är en tjej. Tänkte inte alls på att jag inte kan tänka mig att köpa kläder på killavdelningen till henne för folk får ju inte tro att hon är en kille.
Muneer fattar inte vad som hänt med mig. Inte jag heller.
Ska jag acceptera eller stå emot?
Eller försöker jag bara hitta en anledning till att shoppa.
Äsch, det var en himla massa tjat från min sida om denna sak. Det är som en kommentar som jag fick på ett tidigare inlägg, så länge det inte står SEXY eller nåt på rumpan så gör det väl inget.
Gör väl inget att hon har en röd bekväm klänning på sig så länge jag inte nervärderar henne eller objektiverar (finns det ett ord som heter så? enligt stavningskontrollen gör det det) henne. Och det skulle aldrig falla mig in.
Go pink! Eller nåt. I allafall purple.

Inga kommentarer: