fredag 21 november 2008

förlåt för ett fjantigt inlägg

men Elias är så himla rolig. Humor. Jag undrar varifrån han har fått det. Inte från mig i allafall. Inte från Muneer heller.
Men han är bara så grym, kommer säkert bli klassens pajas sen.
Säger en sån där typisk överpositiv mamma som inte kan se något negativt i barnet och tror att h*n kommer bli fotomodell/skådespelare/fotbollsproffs/ja ni vet.
Och nu säger tydligen jag det också.
När han kommer till dagis så tar han jättefort av sig alla kläderna och bara rusar in. Sen ställer han sig mitt på golvet och ropar "HEEEEJ HÄR KOMMER ELIAS!!!!". Och då kommer alla barnen fram till honom och säger "hej Elias!!!" och alla ska krama honom. Och då hälsar han på alla var och en. "Hej Beppe, hej Hannes, hej Tilda" och ser dem i ögonen alldeles jätteengagerat.
Förresten var det kommer ifrån, det vet jag ju, det är ju precis som min farfar. Han är en sån där som stannar var tionde meter när man är ute och går på stan för att han träffar nån han känner, och alla bara älskar honom.
Hoppas det kvarstår, jag ser ju hellre att ungen är populär än att han blir mobbad.
Amir kommer ju säkert bli mobbad så det är väl bra om man får nåt från båda sidor.
Men hmm, förresten, om Elias är populär så kanske Amir inte blir mobbad, för då kommer alla säga "men honom kan vi ju inte reta för det är ju ELIAS bror". Bra i så fall.

Igår satt Amir och gjorde konstiga grejer, sprang runt naken och var allmänt weird. Då skulle Elias såklart göra likadant, men då sa vi till honom "gör inte som Amir, han har en skruv lös vet du".
Varpå Elias hämtade skruvdragaren och gick fram till Amir och försökte skruva i hans huvud. Sen tittade han på Muneer och sa "pappa, hämta skruven, måste fixa Amir".

Är det smart eller är det bara jag som överreagerar? Jag tycker det känns smart.

3 kommentarer:

Kommando-mamman sa...

Det är smart!

Elisabet sa...

det var väl det jag trodde! /stolt mamma

Anonym sa...

Härligt betéende. Han kanske blir artist. Hans namn Elias Khan låter som ett artistnamn. Eller som ett namn på en komiker.