fredag 14 november 2008

Hallå där ni som läser min blogg!!!

Vad håller ni på med egentligen?
Är det så att ni smyger runt och tjuvläser?
Tror ni inte att jag ser er?
Jag har faktiskt osynlig statistik på sidan så jag kan se varenda en av er. Till och med var ni bor! (den moderna tekniken vet ni...)
Ni som jag känner; hej på er!
Ni som jag inte känner; så trevligt att ni hittade hit!
Nåja. Det jag ville komma till var varför folk smyger runt?
Varför inte kommentera? Bara säga ett litet hej, trevlig helg, ha en bra dag, whatever. Eller kanske för den delen "vilket tråkigt inlägg, gör inte om det!"
Skriver jag verkligen sååååå dåligt så det aldrig är värt att kommenteras?
(och nämnas bör att jag kan ta kritik!)
Jag vet att det blir i längsta laget ibland (eller rättare sagt oftast, höhö) men då är ni välkomna att sluta läsa och gå och hälsa på Blondinbella eller nåt istället.
Men de flesta läsarna är ju återkommande så något speciellt med alla mina långa jobbiga inlägg måste det ju finnas ändå?

Ni som vill smyga, varsågoda, fortsätt gärna. Vi lever i en fri värld.
Vill bara att ni ska veta att Big Brother sees you... hehe.
Ska vi slå vad om att detta inlägg får 0 kommentarer?
Hej på er och trevlig helg!

/från hon som har fått bevis på sin tråkighet

9 kommentarer:

Lise sa...

Jag gnäller i min blogg massor om folk som smyger runt och inte kommenterar, men så tänkte jag efter och kom fram till att jag själv gör likadant. Så jag skriver en kommentar här :) Jag går in varje dag minst en gång och kollar om det står någonting nytt!

Maja sa...

Sorry, kikar in här varje dag. Din blogg finns på min "blogg lista". :) Tycker att du skriver härligt avspänt och normalt, bara roligt att du skriver lite längre inlägg med lite substans jämfört med många andra bloggar..

Fortsätt skriva precis som du gör!! Jag ska försöka bättra mig och börja kommentera.

/Maja

Elisabet sa...

Kom på att jag själv faktiskt aldrig heller kommenterar på alla dom bloggar som jag läser.
Vill inte verka som en stalker, det är därför.
Inser nu att det inte ses som stalkigt. Hmmm.

Kims Mamma sa...

Hejsan!
Det är inte allt man kommer på vad man ska skriva för kommentar. Ska försöka bättra mig. Vet själv hur tråkigt det är när folk inte lämna spår efter sig.
Ha en bra kväll/Camilla

Carl-Henrik Hammarlund sa...

Oj då, hmm... Brukar faktiskt sällan lämna kommentarer på bloggar över huvud taget, jag gillar mer att bara läsa helt enkelt. Men det är klart jag kan (och ska) kommentera mera, särskilt med tanke på att jag själv kollar min egen blogg massor av gånger för att se om nån skrivit nåt på den! :)

Elisabet sa...

Man behöver ju inte kommentera, det är ju inget tvång, så känn er inte tvingade nu. *ber om ursäkt* Men det är trevligt.

Jemima sa...

Tänk på att en hel del av "besökarna" förmodligen är sökrobotar (som t ex Google). Varje gång nån söker på t ex autism eller glaskulan eller nåt ord vilket som helst som förekommer i nåt av dina inlägg får de ju upp en lista där din blogg finns med. Även om de sen aldrig går in på just din sida kommer själva sökningen resultera i en träff i din besöksstatistik.

LENA DE LA RIVERA sa...

Jag kommenterar helt enkelt inte pga att det inte finns någon anledning.
Jag menar du skriver så klokt och nyanserat, så vad ska man kommentera?
Har nog kommenterat någon gång härinne i samband med beslut om halvt vb.
jag läser os dig för att jag känner igen mig själv. Vi har fler gemensamma nämnare. Många barn, man med utlänsk härkomst, och barn med särskilda behov.

Hos dig känner man sig hemma helt enkelt ;)

Elisabet sa...

Jemima: ja det förklarar i så fall alla besök från USA och Australien... :-/
Lena: tack, så trevligt! :-)