torsdag 20 november 2008

utegångsförbud

Det där med utegångsförbud är nog förresten en ganska dum idé.
Vi snackar femton år framåt i tiden. Vem vet vad det finns för high tec prylar då.
Då är det väl inte en endaste tonåring som vill gå ut i ur och skur med mössan nedragen över ögonen och tjuvröker på en lekplats. Då sitter alla framför datorn istället.
Det gör dom väl redan nu förresten. Eller spelar wii eller ps3.
Då får jag väl bli ännu mer Fritzl och låsa in ungarna på rummet utan dator, TV eller telefon.
Med förklaringen att jag bara bryr mig om dem.
Är det rimligt?

Haha, appropå Fritzl så kom jag att tänka på en rolig pappa på föräldrautbildningen som tyckte att man som merkostnad i vårdbidraget kunde ta med material till källarbygge eftersom man har ett rymningsbenäget barn. På fullaste allvar.
Och det ännu mer tragiska var att jag för första gången på typ 5-6 år skrattade så jag fick ont i magen.
Hur kul har man då på en skala.

Inga kommentarer: