måndag 24 november 2008

White Trash

Läste igenom mitt förra inlägg och insåg att jag är sååå white trash.
Jag har väl misstänkt det ett tag, men med klädstilen så blir det pricken över i:t.
Vi har oxblodsfärgade skinnsoffor hemma, vitrinskåp som innehåller konstiga grejer, skum inredningsstil i allmänhet.
Vi är inte ett dugg påverkade av finanskrisen, vi får våra bidrag som vanligt och sparkontot står fortfarande på noll.
Vi äger inte ett skit men är skyldig desto mer.
Och vi är inte utbildade och har massa barn. Som dock inte heter Cewin eller Melizha.
Och så jag då när jag går ut bland folk i trasiga mjukisbyxor, för stora caterpillar, fyra år gammal jacka och håret i två färger.
Vi bråkar högljutt i affären också, så folk glor.
Enda skillnaden är att Muneer är invandrare, kan en invandrare vara white trash?
Barnen har samma pappa och vi är dessutom gifta.
Och jag måste säga att jag är förbaskat allmänbildad och inte alltför korkad.
Inte är jag otrevlig heller. Tycker inte jag. Jag håller hellre käften och är folk till lags på ett lite jobbigt sätt. Muneer däremot tvekar inte att göra sin röst hörd, i de mest opassande situationer, men jag håller på att uppfostra honom (hans mamma glömde visst det).

Men jag har lite wt-nojja.
Undrar hur jag ska komma över det.

4 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

jag förstår nojan, den drabbar mig själv titt som tätt.

men ärligt talat, jag tror att det är omöjligt att vara wt på riktigt om man faktiskt kan peka ut anledningarna till varför man skulle vara det.

wt:n vet oftast inte om att de är det själva, utan håller oftast de mest ihärdiga debatterna om exempelvis varför Cewihn som namn (med just den stavningen) betyder en massa fina saker för dom...

Anonym sa...

Jag tycker du verkar vara en härlig människa, du är varm och har humor, dessutom verkar du ha något extra innanför pannbenet (få förunnat) och jag tror verkligen att du är en fin mamma för dina barn. Det är kul att läsa din blogg.
/Johanna

Elisabet sa...

Men gud så snällt skrivet. Och så trevligt att höra att jag säkert inte är WT. :-D

Johanna sa...

Det var ärligt menat :)