söndag 14 december 2008

grrrrrrrrrrr

Varför är man egentligen så dum i huvet så man gör ris till middag när man har barn i huset?
Jobbigare mat att torka upp finns ju inte.
Är man lite pedantisk som jag (eller rättare sagt som min man) så vill man torka upp skiten direkt och det går liksom inte för dom faller sönder och kletar ner ännu mer. Så då tänker man att man ska vänta tills de torkat och sen dammsuga upp alltihop. Men givetvis glömmer man att dammsuga och nästa dag så trampar man runt i gammalt ris när man är stressad på morgonen = dagen förstörd.
Jag vet inte hur många gånger som jag har svurit på att jag aldrig mer ska ge barnen ris.
Men sen är vi där igen.
Ska gå och dammsuga nu.

2 kommentarer:

LENA DE LA RIVERA sa...

Jag har den optimala lösningen.
Skaffa en hund :)

Ris är gott och måste ätas ibland....lämpligast dock på dagis *s*

Jag har faktiskt gjort annat tillbehör till barnen när jag själv ätit ris. Men då är de inte överförtjusta i just ris. Då är det lättare.

/Lena

Elisabet sa...

Tack för förslaget, men jag kan i min vildaste fantasi inte förstå hur jag skulle orka ta hand om en hund också.... får ont i magen bara av att tänka på det. Bra dammsugare brukar dom ju dock vara.