torsdag 4 december 2008

Nu ska vi vara allvarliga!

Alla människor där ute:
BÄR REFLEX!!!!!!
Ni syns inte!!!!
Jag har varit nära att döda ett stort antal personer redan den här "vintern" och det är något som jag gärna vill slippa! Ni också kan jag tänka mig.
Om man är mörkt klädd och går nära vägkanten eller över ett övergångsställe så syns man inte förrän det är försent, basta.
Och jag måste tyvärr meddela att alla är inte lika bra bilförare som jag och använder huvudet och kör i fem kilometer i timmen eftersom det kan finnas folk utan reflex.
En dag kommer det en stressad kontorsgubbe eller en eftermiddagsfull klimakteriekossa och gasar fram och då har den lilla människan på gatan inte en chans.
Men jag vill INTE ha någons död på mitt samvete. Så istället för att skriva en insändare i tidningen som så många andra redan gör så använder jag min blogg till denna uppmaning.
Kanske någon läser och sätter fast en reflex på jackan, trots att den kanske inte riktigt passar dagens outfit.
Men jag anser att ett liv är mer värt än en matchande klädsel.
Har du en reflex liggandes i lådan som du kanske fick av farbror blå när du var liten?
Ta fram den! Seså, schas!
/livräddaren

Inga kommentarer: