torsdag 11 december 2008

trams-libero

I höst har jag samlat på mig en massa tomma blöjpaket.
Jag tänkte att nån gång kanske dom kommer till nytta, det sitter ju små märken på dem som man för allt i världen inte ska slänga bort då man kan skicka in dem och få fina presenter för dem.
Igår räknade jag påsarna (paketen? tycker inte att det ser ut som paket längre.) och fick det till tjugo stycken. Inte mer.
Nåväl, jag tänkte att dessa tomma påsar har jag faktiskt betalat 2000 spänn för, så nu måste jag väl ändå få något tillbaka för dem.
Jag klippte omsorgsfullt ut alla små märken och la dem i ett kuvert, gick in på Liberos hemsida och tänkte dregla över alla saker som jag kunde välja.
Men snacka om att bli besviken. Eller besviken kanske jag inte blev ändå, för det fattar väl egentligen vem som helst att stora företag inte vill skänka bort grejer hur som helst.
För endast 2000 kronor kunde jag välja på att köpa en ful fjärilsleksak, en ännu fulare pyjamas eller kanske ett par strumpor?
Nej, jag vill hellre ha fler blöjor i så fall, tänkte jag och klickade där det stod värdecheck.
Jag såg framför mig att jag i allafall kunde få två eller tre gratispaket för detta.
Men nej. 50 kronor var det.
Vem är så dum i huvet så man köper 50 kronor för 2000 kronor?
Är det ett skämt?
Varför kan de inte vara lite generösa när man faktiskt köpt så himla mycket blöjor?
Jag ser inget behov av ännu fler leksaker som ligger och dräller så det blev femtilappen sen till slut ändå. Den kanske behövs någon dag innan barnbidrag när man är lite fattig.
Men jag ska aldrig mer sitta och klippa och klistra, och dessförinnan proppa badrummet fullt med tomma blöjpaket när den enda lönen för mödan är en jäkla femtilapp.

Men snart får vi gratis blöjor till Amir levererade direkt hem till dörren. Gud så skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår dig,hela den sidan på libero är ett skämt.Särskilt deras forum som jag valt lämna pga dålig moderering och djungelns lag råder.Mobbing,häxjakt och annat mindre lämpligt.

ang samla poäng så ja,vad får man för penagrna? inte mkt...däremot får man betala portot för de märken man skickar in.

Har bojkottat allt som har emd libero att göra.