söndag 4 januari 2009

efterlysning

Jag såg ett UNDERBART tv-program häromkvällen och nu förbannar jag mig själv för att jag inte har en inspelningsbar DVD-spelare.
Hoppa Högst!!!
SVT hade tagit sitt förnuft till fånga och visat denna klassiker.
Jag tror jag kan den utantill, och det är jag nog inte ensam om.
Tittade då i tablån och såg till min fasa att de också redan visat Ingen rövare finns i skogen, men att jag missat den!
Dessa underbara Astrid Lindgren-klassiker; Allrakäraste syster, Hoppa högst, Ingen rövare finns i skogen, Godnatt herr luffare, Kajsa kavat, Något levande åt lame Karl, vilken är det jag har glömt?
Min stora fråga och poängen med detta inlägg är:
VAR får man tag på dem nu för tiden?
Jag har dem bara på en gammal hackig VHS och vi har dessutom ingen sådan mackapär att spela den i så det är ju lite värdelöst.
Jag skulle så himla gärna vilja att mina barn såg dessa program.
Det är ju en synd att inte överföra Astrid Lindgren till sina barn. Där snackar vi kvalité, både böckerna och filmerna.
Är det NÅN som vet var man kan hitta dem?





Uppdatering: Såg nu att den jag hade glömt var ju den bästa av dem alla: Gullpian! *bankar mig själv i huvudet med nåt hårt*

7 kommentarer:

Icanus sa...

Borde finnas nån såndär Astrid Lindgren DVD-box att köpa. Sök runt lite på nätet.

Micke sa...

// Skrev jag.

Elisabet sa...

Finns ej! Har letat! Är jag då blind?

Kristoffer sa...

Gull-Pian.
Mostrarna är ju helt fantastiskt framställda.

camoo sa...

Några av dem, nämligen
Allra käraste syster
Ingen rövare finns i skogen
Hoppa Högst
Gull-Pian
Nånting Levande åt Lame-Kal
Go Natt Herr Luffare
finns på nätet. Laddar ner dem just nu. Återkommer, men sök på Pirate Bay...

Jemima sa...

Vi fick en dubbeldvd med ett avsnitt ur emil i lönneberga samt hoppa högst, det finns säkert att köpa!

Elisabet sa...

Tackar! Jag har nu kommit åt dem på olaglig väg, hehehe.