söndag 4 januari 2009

jag älskar the lågkonjuktur

Kan inte ens stava till ordet, men jag måste säga att det är det bästa som hänt Sverige på länge.
De enda som drabbas är ju de som redan har pengar, äntligen är det lite payback för oss fattiga!
Folk blir av med jobbet till höger och vänster, men vad spelar det för roll när man inte ens har nåt.
Jag får då mina bidrag som vanligt, hahaha.
Och se på den, räntan på lånen har sänkts jättemycket, och nu kostar en tank bensin helt plötsligt bara 500 spänn till skillnad från 900.
Är inte det bra?
Har dock insett att de enda som klagar är ju de som redan har pengar, som sagt.
De som har hus och fonder att oroa sig för, samt älskarinnor som de inte kan köpa presenter till helt plötsligt.
Tråkigt med alla som blir arbetslösa, men jag tror nog ändå att de flesta människor i Sverige tackar och bockar för en bensinräkning som blir typ hälften så dyr.
Jag börjar tro att den där banken som gick i konkurs hade Robin Hood i spetsen.
För mig gör det inte ett skit att stureplanskrogarna inte säljer det dyraste champagnen längre och att Löwengripare inte kan åka på semester till Dubai i sommar.

Ja jag vet, det är säkert svårare att förstå än så här och jag är väl ett oallmänbildat white trash, men så låt mig va det då, jag mår bra av det för tillfället.
Och nu ska jag ut och åka i min bensinslukande MPV och förstöra miljön lite grann.




P.S. ta det med en nypa salt.

Inga kommentarer: