fredag 30 januari 2009

nu blir det fart på det hela

Sådärja, nu har jag tagit tag i mitt förflutna lite grann, man måste ju göra det ibland. Så nu ska jag inte tjafsa mer om det. Det gäller ju att leva i nuet och blicka framåt, som de vise säger.

Idag har vi fått besök av en arbetsterapeut som hjälper oss med bostadsanpassning.
Vi ska få lås och spärrar på alla fönster, dörrar och skåp, vi ska få avancerad dusch och tvättanordning i badrummet, plexiglas på altandörren och lite annat trevligt. Framför allt ett jättehögt staket! Så man kan vistas lite ute i sommar utan att behöva jaga pojkebarnet halvvägs in till stan.

Och nästa vecka ska vi träffa LSS-handläggaren och diskutera kortids och ledsagare/avlösare, och häromdagen träffade vi kuratorn på Hab som hjälpte oss med tiotusen ansökningar, dispenser, intyg, blablabla…
Kuratorn blev fly förbannad när vi berättade att gubbarna som renoverar våra badrum aldrig blir färdiga och dessutom skräpar ner jättemycket och kommer och går lite som de vill.
”Så ska det inte gå till när man har ett autistiskt barn hemma!! Nu ringer jag till dem och skriker lite på dem!” sa hon och nästa dag var gubbarna här jättetidigt på morgonen och hade dammsugaren med sig.
Det är så trevligt när alla vill hjälpa oss hela tiden.

Jag ville också hjälpa lite, så idag har jag skänkt 3 soffbord, en soffa, 4 säckar kläder, en crosstrainer (hahaha), en spjälsäng och en lampa till Erikshjälpen. För tillfället går alla deras pengar till mödravård och barnhälsovård i Bangladesh. Jag hade ju kunnat sälja prylarna men jag anser att de behöver pengarna bättre än jag. Det kändes bra.
Har dock hört någonstans att man inte ska skryta när man har skänkt något, så glöm det jag skrev ovan.

Trevlig helg på er.

1 kommentar:

lalandakid sa...

Lycka till nästa vecka!