fredag 30 januari 2009

what´s the point?

Det är populärt att offentliggöra sin dagbok nu för tiden har jag märkt.
Min brorsa skrev ett inlägg på sin blogg som var taget från hans gamla Lunar-dagbok, och jag tänkte, haha va roligt, jag måste kolla min. Men min Lunar fanns tydligen inte längre, synd för däri låg det nog ett par guldkorn.
Dock hade jag fortfarande kvar min gamla Helgon, och där fanns det också en dagbok.
Jag började läsa och herregud vad tragiskt.
Det var från 2003 och jag hade världens meningslösaste liv.
Jag publicerar två inlägg här bara för att visa hur otroligt meningslös jag en gång var (var, var, var).

”livet är nästan roligt.

tänk att jag är fortfarande bakfull fast det är typ 24 timmar sen jag slutade dricka. lite tråkigt att jag inte orkade gå ut idag också. tänk om nåt skoj hade hänt som jag missade nu. kiss.
jag hade jätteroligt igår. bara så ni vet.

på torsdag åker jag till kreta. det ska bli trevligt. hoppas jag är brun som bajs när jag kommer hem. annars ska jag långsamt strypa solen.

undrar om jag kommer komma till uppsala i höst.
jag vet inte vad jag vill. jag vill jättegärna flytta dit. fast jag vill annat också. suck.

nej om man skulle ta å skära halsen av sig.”



Eller


”jag kunde precis ha kommit hem från en blöt kväll och jag skulle vinglat in genom dörren och bara kastat mig på sängen och hela rummet skulle bara ha snurrat... runt runt runt... och sen skulle jag känt att magen vände sig ut och in och jag skulle krälat iväg på alla fyra till badrummet och bara spytt hela natten...
sen kunde jag gå och lägga mig i sängen igen alldeles tom och alldeles... tom.
och tänka, fan vad kul jag hade ikväll.

men det gör jag inte.
istället ser min kväll ut som följer: jag äter grekisk sallad med mina päron. jag kollar på robinson och mannen som log med brorsan. jag sätter mig vid datorn. jag äter chokladmousse. jag sätter mig vid datorn. jag äter chokladmousse. och jag sätter mig vid datorn igen. och klockan är nu halv två och så här fint har man slösat bort en hel värdefull lördagskväll. min vän ringde innan och jag tror hon ville att jag skulle följa med ut men jag ville inte svara för jag visste inte vad jag skulle säga för jag ville inte med ut... ”nej, jag ska äta grekisk sallad med mina föräldrar”. eeehh?
men nu ångrar jag mig fast salladen var himmelskt god.

jag var på utposten på juldagen. jag hade jättekul. tack vare att jag hittade en massa roliga jobbarkompisar som jag kunde spexa med. men hade jag inte gjort det så hade jag bara irrat runt i ett hav av äckel. och hade jag inte gjort det så hade jag varit på ladan och irrat runt i ett hav av äckel (raggare). och inte där så viktoria. kan ju finnas trevligt folk där, det har det funnits förr. men jag vågar inte kolla efter i fall jag skulle irrat runt i ett hav av äckel där med. så jag gick till up för jag visste att mina spejsiga jobbarkompisar skulle va där allihop.

jaja. mina jobbarkompisar dom är så himla gosiga. det finns ju inte bättre jobbarkompisar. att man kan ha så kul på jobbet alltså. man bara glömmer hamburgare och tjuriga gäster när dom är där.
men ändå så vill jag verkligen byta jobb.
det är nästan så jag vill flytta till blomstermåla och börja jobba på konsum bara för att slippa den här skiten här.
och pappa bara tjatar om katterna att det är sånt besvär med dom.
om jag hade en tio miljoner då skulle jag skaffa ett stort hus på landet direkt och flytta dit med alla mina katter och en massa andra djur så ingen kunde klaga.
fast mitt liv har ju inte ens börjat. mitt konto är undertrasserat gånger tiotusen och jag har ingen inkomst för jag har en SKITdålig lön som knappt räcker till att betala min bajsdyra bil som jag också har.
om jag flyttar till uppsala för att plugga till jurist skulle det va kul men jag skulle aldrig ha råd...
jag är fattig som det är nu, fast pappa betalar mat och hyra och jag behöver bara betala bilen och sprit.

jag VILL inte jobba kvar på McDonalds det är sååååååå tråååååkigt!!!!!!!!!!!
Det finns väl bättre saker man kan göra än att stå där och flippa hamburgare åt lata tjocka jävlar!
Förändra världen! Ja! Det vill jag göra!
Fast jag har ju så roliga jobbarkompisar.........
Men jag hatar min chef så jävla mycket och alla arbetsledare hatar jag gånger tiotusen och så chefen då henne hatar jag mest av allt...... grrrrrrrr...... mitt liv skulle inte va en sån katastrof om det inte var för henne!!!!!!!!!!!!! hon är en JÄVLA KÄRRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu kokar det snart över för mig och ingen fattar ändå så jag fattar inte varför jag skriver sån här skit här. jag ska äta mer chokladmousse nu sen ska jag sova.
puss. ”



Det var sånt som jag tänkte på.
Det är så tragiskt så man kan börja gråta.

Och inte visste jag vad skiljetecken och stor bokstav var heller.

Inga kommentarer: