onsdag 11 februari 2009

ja och just det...

...nu har jag inte bloggat på länge eftersom jag varken haft tid eller ork.
Amir har varit så himla sjuk, idag har han varit på dagis första gången på tio dagar.
Och bilen gick sönder så bortskämda bekväma jag har varit alldeles knäckt.
Tänk vad hemskt att gå med barnen till dagis liksom, och behöva GÅ och handla!
Ibland tar man bekvämligheten för givet, höhö.
Syskonvagnen är helt kaputt och Elias har ju varit på dagis så det blev till att släpa dit hela gänget till fots.
Men, det gick faktiskt bättre än jag trodde! Tänkte först att det kommer ju aldrig att gå, Amir kommer få spaghettiben och bara lägga sig ner på marken hela tiden, alternativt springa över gatan och bli påkörd.
Men vi kom både fram till dagis och tillbaka igen. Flera gånger dessutom. Det tog bara 40 minuter och en utsliten arm (tar fem minuter att gå utan barn).

Och Amir har lärt sig att åka ståbräda! Det är verkligen ett framsteg ska ni veta.
För en ståbräda har jag ju, som Elias brukar åka på. Men Amir klättrade helt sonika upp på den med vilje och det har nu räddat mitt liv. Jag kanske inte behöver köpa ett koppel, hade tänkt det annars. Skönt att slippa.

Fast nu funkar bilen igen så inte sjutton tänker jag göra mig mer besvär än nödvändigt och släpa på vagn och allt när man kan åka bil. Jag är både miljöförstörare, oekonomisk och lat.

Och när jag ändå håller på och rapporterar ointressanta saker så kan jag ju också meddela att jag kom i allafall iväg på LSS-mötet förra veckan och handläggaren ska försöka ordna kortis åt oss två gånger i månaden plus en ledsagare som kommer och tar med Amir till badhuset ibland! Och hon skulle skynda på ärendet jättemycket.
Vilken räddning!!!
Å andra sidan så har han faktiskt sovit oförskämt bra ända sen han blev sjuk, 12 timmar i streck varje natt i sin egen säng... men det behöver man ju inte säga till henne, och förresten så kanske det bara är en tillfällighet.
Eller det är klart att det är en tillfällighet.
För sån tur har man ju bara inte.

Inga kommentarer: