söndag 1 februari 2009

jaaaaaaaaaaa

Sju år efter studenten har jag äntligen kommit på vad jag ska bli när jag blir stor.
Ville bara meddela det eftersom det är ett sånt jätteframsteg för en sån som jag.
Det är visserligen en grej som jag vetat sen jag var 11, men nu är jag säkrare än någonsin! Jag bara vet att det är det här jag måste göra.
Så nu ska jag läsa upp betyg.
Har förträngt denna önskan bara för att det känns så motigt, just att läsa upp betyg, men vafan, det är väl straffet man får ta för att man var så slö i gymnasiet. Inte kan det hindra ens drömmar.
Gud va kul det ska bli.
Tjoho!

9 kommentarer:

Lise sa...

Vad vill du bli? :-)

Elisabet sa...

Det vågar jag inte säga för då är jag rädd att det inte blir av. Har hänt förr.

Jemima sa...

Advokat? Och inte vara vidskeplig nu. ;)

Elisabet sa...

Nej herregud inte advokat. Eller jurist. Det går ut över familjen för mycket.
Nej, jag vill faktiskt bli samma som Lise =)

Maja sa...

Å, säg vad du vill bli! För jag vill bli samma som du! Din beskrivning du skrev för ett tag sen, där du listade precis vad du vill göra stämde helt perfekt in på mig, så jag går och väntar på att se vad du ska bli, så jag kan följa efter. ;)
Lycka till i alla fall!

Jemima sa...

Nu blir jag ju nyfiken juh. :) Lärare? Läkare? Bibliotekarie? Socialtjänsteman?

Jemima sa...

Socionom?
Kikade på Lises profil. :P

Elisabet sa...

Ja jag vill bli socionom =)
Det stämmer inte överrens med allt på listan men med mycket. Har jag för mig. Och gör det ändå inte det så spelar det ingen roll, för det känns väldigt meningsfullt.

Maja sa...

Haha, skönt för mig. För jag har tänkt söka till socionomutbildningen nu till hösten. Och eftersom jag litar på att du väljer rätt åt mig så behöver jag ju inte byta då. :)