fredag 20 februari 2009

jag är asocial och tråkig och allmänt onödig här i världen

Jag har halkat runt på en massa bloggar i mina dar. Det verkar vara populärt att skicka så kallade utmaningar till varandra. Små roliga frågor eller enkäter som man ska svara på, eller "uppdrag" som man ska utföra, och sedan ska man skicka runt det till en himlans massa andra personer som man känner.
Och jag har tänkt "snyft snor, varför är det aldrig någon som skickar en utmaning till mig? jag vill också svara på frågor"
men tänkt på samma gång att det är väl inte så konstigt, för på nätet precis som i verkligheten, så är jag NOBODY, ingen att lägga märke till och ingen att bry sig om.

Och så idag så får jag en utmaning! Tjoho! Jag blir superglad.
Men... sen kommer jag på detta faktum. Vem ska jag skicka utmaningen vidare till? Jag känner ju ingen. Jag är ju ensam och övergiven.
Skitas.

Jaja, whatever, jag fick i alla fall en utmärkelse av Lena som såg ut så här och det blir man ju glad av:


Och sen så var det mina efterlängtade frågor som jag ska svara på så det ska jag göra:

5 saker jag inte kan vara utan

  • Barnen
  • The husband
  • Vänner (inte TV-programmet nu, visserligen det också, men riktiga vänner också, för trots allt så har jag ett par som är väldigt bra)
  • Datorn (jag VET!!!!)
  • Tvättmaskin, dammsugare, diskmaskin, you name it

Som sagt, så ska jag skicka vidare det här till 5 personer, men eftersom jag är meningslös här i världen så vet jag inte vem jag ska skicka till och därmed förstör jag hela leken.
Förlåt.

5 kommentarer:

LENA DE LA RIVERA sa...

haha, du är rolig och go precis som du är!

Jag tycker inte att man nödvändigtvis måste skicka vidare alla utmärkelser som florerar. jag har sett fler som lägger upp dem och låter alla som läser bloggen ta den om de vill och känner sig manade, riktigt smart :)

Att jag valde ut dig bland de bloggar jag nästan dagligenbesöker beror helt enkelt på att du verkar vara en fantastisk person som skriver så himla bra. De som följer min blogg behöver veta det :)

Trevlig helg!
/Lena

Elisabet sa...

Haha tack va snällt!

Maja sa...

Om jag hade haft en blogg så hade jag skickat alla utmaningar vidare till dig! :) För jag tycker att din blogg helt klart är en av de bästa jag följer!! (följer ett allt för stort antal om man frågar min kille..)

Men jag är till och med för tråkig för att ha en blogg..

MEN, du är ju ganska så bestämd i dina åsikter och kan nog verka lite "läskig", så alla som läser din blogg kanske inte vågar skicka på dig utmaningar. Du ska se att du får massor nu när du erkänt att du vill ha dem. ;)

Elisabet sa...

Haha läskig! Jag är ju världens mesigaste.
Och jag ville ju inte ha dom kom jag på sen, för jag kan ju inte skicka vidare dem så jag förstör ju bara då!
(annars tycker jag visserligen att det är ganska kul att svara på onödiga enkäter och sånt)

Maja sa...

Ja, jag sa ju att du kan verka lite läskig. Inte att du är det. :) Du säger vad du tycker, i alla fall i bloggen och det kan nog vissa tycka är läskigt. ;)

Ja, allt som går att fylla i är ju kul! Jag brukar tänka ibland, när jag läser bloggar, att jag skulle vilja bli utmanad. Men jag har ju ingen blogg så de skiter sig direkt.

Du kan ju alltid skicka vidare dem till Mogi, Kenza, Stina-Lee osv.. :) De kan behöva lite tyngre material till sina bloggar.