söndag 1 februari 2009

oboy-kräk luktar inte gott

Vi har sjukstuga här hemma, och jag tycker det är jätteskönt.
Egentligen är det ett helvete.
Amir är magsjuk. Tur att man har skinnsoffa och tvättmaskin säger jag bara.
Elias är jätteförkyld, höööög feber och "ont i halsen och benen" (är så glad att han kan säga var han har ont...).
Jag och Muneer har nån slags influensa, feber och hosta och sånt där.
Så nu har vi varit vakna i typ 30timmar i streck och torkat spyor, snutit näsor, hämtat vatten, bytt diarréblöjor, gett alvedon, tagit temp, tröstat, sjungit, blablabla.
Och nu sover hela högen och jag borde också sova men jag tycker det är så himla skönt när det är tyst och lugnt så jag förblir vaken.
Mig tar då inga sjukdomar i världen kål på, har varit med om värre saker än lite feber. Och kräk går att torka upp. Är inte mer med det.

Älskar tystnaden.

Det enda som är irriterande är att jag har massor med viktiga möten nästa vecka.
Fattar inte varför sjukdomar alltid ska komma galopperande vid sämsta tillfälle!
Blir väl till att huskura till max så man kan åka på det viktigaste i allafall.

Ska nu till Apoteket. Mysig rubrik va? Det har jag nyss fått erfara.

Inga kommentarer: