fredag 20 februari 2009

och NU blir det ett himla tjat!

I jag vet inte hur många år så har det klagats på att människor i öst (Kina, Indien tex) gör abort när de får veta att de bär på en flicka.
Man tycker att folket i Indien och Kina är primitiva och korkade. Obildade och helt enkelt bäng.
För vi här borta i det rika landet i väst, vi vet ju att flickor och pojkar är lika mycket värda och att det är absurt att abortera ett barn pga kön. Det kommer aldrig hända i Sverige! Aldrig! För här TÄNKER folk!

Men se där vad jag såg idag. Jo, ett vårdteam som uttalade sig och var upprörda över att de varit tvungna att göra abort TVÅ GÅNGER på en kvinna som väntade flickor. Den verkliga anledningen till aborterna var alltså att det var fel kön.
Och det utbrister kalabalik i landet.
Sådant får inte hända här i Sverige! Hur kan det hända! Hur kan det ens vara möjligt! Det måste vara invandrarnas fel.
(vet ej vilken nationalitet som kvinnan hade men det spelar ingen roll för min del)

Hallå? Tänk lite!
Vi svenskar är faktiskt precis likadana som de primitiva kineserna och vi ska icke bli upprörda när dessa konstiga värderingar uppmärksammas i Sverige, för vi gör samma sak här och har gjort länge!
Vi gör skillnad på människor vi också.
När vi aborterar bort barn som har DS!

”Jamen hallå, vet du vilken framtid som väntar ett DS-barn och barnets familj? Man kanske inte vill se barnet lida och man kanske inte orkar ha hand om ett sådant barn!” är en utomordentligt korkad kommentar till detta, som dessvärre är vanlig.

Jamen hallå själv säger jag då, klaga då för fan inte på kineserna och indierna när de aborterar bort tjejer!
För vet ni vilken framtid som väntar flickor i Indien och Kina? Vet ni vilken framtid som väntar de familjer som bara får flickebarn?
Samma jobbiga framtid som tydligen väntar svenska familjer med DS-barn.

Det är så jäkla patetiskt så det är inte sant, och det finns inte nog med svärord för hur bestialiskt jag tycker att detta är.
Blablabla, man ska inte göra skillnad på kön, blablabla, man ska inte göra skillnad på människor, blablabla, vi i Sverige har faktiskt inga intellektuella eller materiella begränsningar som kan komma i vägen om man får barn av oönskad sort, blablabla.

Jamen sluta babbla och sluta abortera bort DS-barn också då.

För, hey, here´s newsflash: vi är faktiskt alla lika mycket värda.
Och det är inte förrän när vi svenskar också slutar göra skillnad på barn och barn, som vi över huvud taget kan komma på tanken på att börja klaga på andra ”primitiva” länder som gör det.

SÅ blir nu inte så himla upprörda över den nya könsdebatten som detta inneburit utan sopa framför er egen dörr först!

3 kommentarer:

Jemima sa...

Håller HELT med!

Såg ett tänkvärt program på TV där två CP-skadade killar pratar med varandra.
-Varför finns du? frågar den ene. Den andre svarar:
-För att jag har CP. Det uppstår vid förlossningen, det kan man inte se innan födseln. Därför kunde inte mina föräldrar abortera mig, därför finns jag!

Maja sa...

Word!
Jag tror inte du ska bli socionom, du ska bli statsminister. Lovar att rösta på dig! :)

Elisabet sa...

Hahaha!! Nej NU var det lite överdrift tror jag minsann!