onsdag 25 februari 2009

saker som gör mig förbannad. del 696743

Jag är en liten snokare, så jag gillar att googla på namn. Alltså namn på personer som jag känner, är bekant med eller har känt en gång i tiden. Jag får ryck av nyfikenhet och får för mig att jag ska "kolla upp" en person, och ni vet, Google is your friend och så är även internet, så det brukar vara givande.

Igår sökte jag på en person som jag känner, eller ja rättare sagt är släkt med. Jag fann då dennes blogg, vilken överraskning. Alla bloggar ju, så även denne person.
Snokiga jag blev överlycklig och tänkte att nu ska vi se vad den här personen har att dölja.

Det var ingen rolig läsning. Personen i fråga visade sig vara en genomrutten rasist.

Jag hatar rasister. Hatar, hatar, hatar. Har alltid hatat. Kommer alltid att hata. Rasister och sverigedemokrater. Nazister. Ja, allt sånt där kräk som har skeva människosyner och dålig argumentationsförmåga. Och så visar det sig att den här personen är just en sådan.

Jag blir visserligen inte speciellt förvånad, då jag hela tiden känt att han är lite konstig på något vis, som om han döljer något. Och samtidigt blir jag faktiskt glad, för rasism är något som jag aldrig viker mig inför, och nu är jag glad att ha en anledning till att inte ha kontakt med denna person. Jag har inte kontakt med rasister, punkt slut!

Men jag blir också så förbannad, när jag läser vad han skrivit.
Hur kan en människa tänka så? År 2009? Hur kan man vara så utomordentligt omodern, korkad, naiv, störd? Att det finns sådana människor! På riktigt!
Jag vill ofta tro gott om människor, speciellt om de som jag inte känner riktigt, så jag har förnekat lite att det faktiskt finns puckon som verkligen har den här synen och denna typ av åsikter. Jag är lite trög, så jag tänker gärna "jamen han menar väl inte så... jamen det finns nog en annan vinkling... jamen så riktigt illa är det nog inte..."
Men det är det.

Sverigedemokraterna tex, är inget skämt, om nu någon trodde det. De är verkligen inget skämt, de är mästare på att manipulera (jämför med en viss österrikisk herre), och därmed ett stort hot. De har lyckats manipulera min släkting tex. Han går blint på vad de säger. Och det finns det nog många som gör ute i de svenska stugorna. Små gubbar och gummor som ser så gulliga och beskedliga ut, men är så bekymrade över dagens Sverige, och när SD skyller på invandrarna så hänger de på.

Vem var det nu igen som började att skylla på invandringen? Och hur gick det?

Jag blir så arg så jag vill slå sönder datorn och sedan gå ut och skrika och tjuta. Måste kontrollera mig. Jag skulle kunna diskutera det här i evigheter, men då skulle det här bli en politisk blogg och det är inte meningen.

Om du är rasist så är du inte välkommen varken i mitt hem eller på min blogg. Bara så du vet.

3 kommentarer:

Jemima sa...

Det kanske var jag som var släktingen?

Näää... jag är ju inte kille. *puh* Då är jag alltså fortfarande välkommen på din blogg. :)

Micke sa...

??? Mormor har väl endel bröder som är rasister. Men inte bloggar dom?

Elisabet sa...

Om det inte är sant som du precis sa så gjorde du dig precis skyldig till förtal!
Men jaja. Jag kan ju inte skriva här vem det är fattaruväl.