lördag 7 februari 2009

uuuuäää va vi är sjuka

Jag förstår inte vad det är för jävla bacill som har drabbat oss!
Det tar ju ALDRIG slut!
Nu är visserligen Elias ganska okej, men Amir ligger fortfarande halvdöd och jag och Maria också.
Amir har alltså haft runt 40 graders feber i en vecka nu!
Och jag börjar bli lite smått förbannad på sjukvården, har ringt nästan varje dag och nojjat mig och dom ba´ "jamen små barn kaaaan ha så hög feber så länge, avvakta lite du" och "ge alvedon varvat med ipren" och "se till så han får astmamedicinen om han hostar mycket".
Inte får man komma till nånstans.
Fast visserligen är det rätt skönt för jag drar mig för att ta med honom till läkaren... huvva.
Jag har spenderat åtskilliga hundralappar på alvedon den här veckan och Amir bajsar typ bara vitt.
Det börjar kännas lite jobbigt faktiskt.

En konstig sak är dock att Amir blir "normalare" när han är sjuk, verkar det som.
Han beter sig jättekonstigt. Trots att han är väldigt matt och trött och sover för det mesta, så söker han tafatt kontakt emellanåt. Han kommer fram och petar på mig, ser mig i ögonen, får fram enstaka små ljud och ser ut att vilja kommunicera. Och så är han jättekelig...
Har faktiskt hört någonstans att autism-symtom minskar när man är sjuk?
Hur kan detta vara möjligt?
Och jag måste få lov att säga det... tur i oturen.. det är sååå sköööönt när han inte hoppar runt i soffan och far omkring som ett yrväder...
Ja jag vet jag är en hemsk mamma som säger så om sitt sjuka barn.

Nej, är han inte okej på måndag så får jag väl dra med honom till hans egen läkare. Väntar gärna över helgen så att han i alla fall kan slippa jourcentralen.
Hej och hå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att han bajsar vitt låter verkligen inte som det ska...

Elisabet sa...

Haha, han bajsar vitt för att han bara har en massa alvedon där =)