onsdag 11 mars 2009

bebis någon?

Haha, NU ringde barnmorskan från Marias förlossning och ba´ "Vi brukar ringa föräldrarna ett par veckor efter förlossningen och prata igenom den". Ett par veckor... typ 30?

I vilket fall som helst så kommer jag ju inte ihåg någonting så jag visste inte vad jag skulle säga. Det känns så himla långt bort idag. Dessutom var jag full (på lustgas då, höhö) i princip hela tiden så jag minns liksom inte vad som hände. Bad henne därför att läsa ur journalen om hur det hela gick till så jag fick en minnesförfriskning.

Det tog tydligen en halvtimme för henne att klämmas ut. En halvtimme! Det är ju skitlänge. Jag minns någonstans i dimman att jag inte hade kraft till att trycka ut henne, och enligt barnmorskan berodde det tydligen på att jag hade fått värksvaghet. Epiduralen hade tagit för långt ner. Därav det lååååånga utdrivningsskedet.

Elias kom ju ut på fem minuter. Trodde att Maria också skulle ramla ut på det viset. Så det kändes ju hyfsat hopplöst när hon inte ville komma ut. Aj. Aj. Aj.

Barnmorskan skulle skicka hem journalen till mig så jag kunde läsa lite mer ingående. Va kul, då kan jag ju äntligen skriva en förlossningsberättelse. Inte så lätt att göra när man inte minns nåt annars liksom. Och nej, jag är inte ledsen för att jag inte minns nåt, jag är glad att jag slapp ha så himlans ont.

Jag älskar den svenska förlossningsvården, tror nog att jag ska ha fler barn snart.

Eller nej. Kanske inte förresten. Men skit också, nu blev jag ju sugen, det får jag ju inte bli. Vill ju inte bli som dom i Familjen Annorlunda. Eller varför inte förresten?

Nej, tyst på mig nu!!! *bankar mig själv i huvudet med något hårt*

Inga kommentarer: