lördag 21 mars 2009

Familjeliv version 2.0

Tack gode Gud för min egen älskade blogg där jag får skriva vad jag vill utan att någon kommer och stör!

Tidigare ikväll postade jag ett inlägg på FL som löd så här:


Men herregud vad är det för känsliga människor som rör sig på FL egentligen?

Det är väl knappast en nyhet men nu blir jag ju irriterad.
Hur känslig får man va?? Undrar om det är lättskrämda småbarn som surfar här, eller om det "bara" är pryda hormonstinna PK-moralkärringar. Är ganska säker på det sistnämnda visserligen.

Är ni verkligen allvarliga eller vill ni bara jävlas? VARFÖR anmäla inlägg hit och dit hela tiden?
Jag tror jag blir anmäld nästan varje dag. Och jag tycker jag sköter mig! Men ändå kryllar min inbox av tillsägelser för "stötande, provocerande, opassande" inlägg som jag skrivit.

Maj god! Skärp er!
Häromdagen skrev jag att Anna Wahlgren var en kärring, då var det stötande (för vem? surfar hon på FL?).
En annan dag skrev jag att jag hade hittat en äcklig blogg, då var det opassande.
Och jag vet inte hur många gånger jag varit provocerande (det var visserligen mer förr).
Igår fick jag en tillsägelse för att jag hade skrivit "Är du på riktigt?", det var minsann kränkande!

Jag tycker rent spontant att såna som ni, som anmäler sånt här (av annan anledning än att bara jävlas) ska nog inte surfa på internet! Det är en farlig värld! Akta er så ni inte stöter på en bild på ett manligt könsorgan eller en bild på en död kattunge, för det är ju STÖTANDE!

Herregud. Läs en bok istället.

Tack för mig.


P.S. Blir jag avstängd nu?



Jag fick en mängd svar från människor som höll med, och två som inte höll med. Och vad händer sen. Jo, tråden tas bort. Jag får en blinkande inbox och ett brev där det står att tråden raderats eftersom man inte får diskutera enskilda ärenden.

Jag suckar högt och ljudligt i min ensamhet, samtidigt som jag kväver ett gapskratt. Bara på FL. Bara på FL.

8 kommentarer:

Dino78 sa...

Haha, blev faktiskt full i skratt när jag såg att tråden hade tagits bort. Blev ju bara lite som grädde på moset då. Och jag var en av dem som INTE höll med men jag håller ändå med till viss del. I detta fall blev det ju bara lite för löjligt :-)

Elisabet sa...

Ja, det blev verkligen grädde på moset... Jag trodde från början att tråden skulle tas bort och det var lite, lite meningen. Så att alla skulle se hur löjligt det är =)

annelie sa...

Hej!
Hamnade här via en annan blogg, måste säga att det är RIKTIGT kul och intressant att läsa din blogg!!!
Fortsätt i samma anda!!!
Jag tänker fortsätta krypa, smyga och lämna lite tassavtryck här mella varven!
kram från en annan bloggare;)

Jemima sa...

Än en gång: hahahhahahahhahaha! :D

Jag undrar ibland varför jag inte raderat mitt konto på FL för länge sen. :)

Elisabet sa...

Annelie: Va kul att du gillar bloggen! Men snälla säg inte att jag ska fortsätta i samma anda för då får jag ju prestationsångest :-(


Jemima: eller hur... Jag tror att jag har kvar kontot för att jag har någon inre tanke om att jag ska uppfostra alla medlemmar (eller ja, många), jag kan bara inte lämna dem där i det skicket :-D

bokstavsgossen sa...

Anna finns faktiskt på FL... *ler*
Iaf så fanns hon för ett par år sen då jag var som mest aktiv där :)

Maja sa...

Men hon ÄR ju en kärring?! Du har så rätt om FL, jag var super aktiv där förut. Fattar inte hur jag orkade. Det finns verkligen inga sanningar på FL. Någon stackare frågar om det är onormalt att hennes 10 månaders kryper och får du rakt upp i ansiktet höra om 30 andra ungar som minsann började gå redan vid 9 mån!! Så är det överallt, det stör mig mest av allt.

Jag har kvar mitt konto för me&I trådar och tradera trådar och så.

Nä, bättre att hänga på flashback! Där finns det inga gränser!

/Maja

Elisabet sa...

Hehe, vi kan tycka att hon är en kärring fast inte säga det högt för då är vi också kärringar... *ordentlig*

Jag håller med, det är 99% knasiga trådar på FL, en gång såg jag en tråd där det var någon som frågade "Kan två blåögda få ett brunögt barn?" och då svarade en massa människor "NEJ det kan dom INTE, jag VET det". Sen började andra svara "men vårt barn har bruna ögon och vi har blåa båda två, hur förklarar ni det då? Att jag har varit otrogen?". Varpå tråden förvandlades till en tråd där alla medlemmar på hela FL berättade vilken ögonfärg deras barn hade. "Jag har blåa och min man har gröna, vårt barn har blåa ögon".
JÄTTEINTRESSANT... 600 svar i den stilen...

Gillar FL endast för att man får svar så himla snabbt när man behöver det.

Flashback är högst intressant med dess brutala ärlighet, men det är lite skrämmande också. Tillhåll för nazister och pedofiler mm. Fast det är som sagt var väldigt intressant, för där kan det finnas en tråd där tex en pedofil får svara på frågor och det inte kommer en massa PK-morsor som skriker åt honom att brinna i helvetet. Mycket mer sakligt. Men skrämmande. Jag blir nästan lite rädd.