lördag 21 mars 2009

FL-medlemmen ur en annan synvinkel

Det finns ett flertal spännande trådar på FL som handlar om otrevliga människor som går på jorden, och vad du skulle göra med dem om du träffade dem, råkade ut för dem, om din dotter råkade ut för dem, med mera.

Trådar om Josef Fritzl bland annat, eller "vad skulle du göra om din man var pedofil?" eller "Skulle du döda din dotters våldtäktsman?" och "Vilket straff för barnamördare?".

Där kan vi lätt se vilken sorts människor som är medlemmar på FL. Det är skönt att veta att man är i gott sällskap. Där har vi nämligen Sveriges främsta martyrer, mördare, torterare och misshandlare. Inte nog med det, synska är de också!

Jo, jag tror att 99% av FL:s medlemmar är övernaturliga mördare. Det kan man ju lätt se.

På frågan om "Skulle du döda din dotters våldtäktsman?" så svarar 40% ja. Dessa 40% berättar dessutom i tråden om hur de skulle mörda honom. Av de resterande 60% finns det också ett antal som inte skulle mörda honom, men gärna kastrera. Och jo, det skulle de också göra, absolut! För de jobbar på sjukhus och kan få tag på sådana grejer.

Det intressanta är ju då att ca 500 män döms för sexualbrott varje år, men jag har aldrig hört talas om ett enda fall där någon mamma eller pappa har dödat denne.

På frågan om hur man ska straffa Josef Fritzl diskuteras det också vilt. De flesta är otroligt säkra på att om de såg honom så skulle de ge honom nackskott direkt. Jajamen.

Men tråden "din man pedofil?", där frågan som ställs är vad du skulle göra om din dotter berättade att din man förgripit sig på henne, är ändå mest intressant av dem alla. Där är alla synska! De är helt säkra på hur de skulle agera i en speciell situation. De vet med 100% säkerhet att de skulle anmäla och lämna. Där finns också ett antal mördare och torterare. Men det roligaste av allt är att de kan se in i framtiden.

Detta hemtrevliga och snuttifierade forum är alltså fullproppat med mördare och misshandlare, vilka man borde låsa in i rent förebyggande syfte. För tänk om de träffar på en pedofil som blev dömd för 20 år sedan, de kommer ju då garanterat att kastrera denne med en slö nagelsax. Härligt att veta.

Nej, jag kallar det för inget annat än "stor i orden, liten på jorden". Man känner sig så tuff när man kan sitta bakom en datorskärm och häva ur sig diverse grymheter, fast man i själva verket inte ens vågar se blod eller få en spruta. Och den där spärren som i vanliga fall brukar säga "sunt förnuft" och "verklighetsuppfattning" kan man lägga undan ett tag när man ska leka martyr. För man gör ju vad som helst för sitt barn, tänk om någon skulle tro något annat?

Själv väljer jag att inte uttala mig. Jag bara frågar mig varför jag fortfarande hänger där.

9 kommentarer:

Jemima sa...

Hahahahahahahahahhaa!

Viola sa...

De där 40% potentiella pedofilmördarna vandrar ju omkring som tickande bomber bland oss, om livet vore lika drastiskt som på FL.

Elisabet sa...

Ja herregud, jag skulle vara mer rädd för mördarna än för risken att ha en pedofil som granne :-D

Anonym sa...

Trist att du hoppar på folk utan att veta bakgrunden.
Jag skrev i tråden, din man pedofil.
Ja, jag är 100% säker på hur jag skulle agera. Eftersom jag redan har sett till att min pappa hamnade i fängelse och efter det nekat kontakt i över 20 år. Jag är alltså inte främmande för att en person jag tror mig känna, visar sig vara nåt annat.

Lite mer ödmjukhet kanske skulle vara på sin plats?

Mvh

Lequisha
http://utlandsmamman.blogg.se

Elisabet sa...

Låt vara ett undantag för dig då och kanske ett antal andra.
Men annars är det ju faktiskt den jargongen på FL, folk pratar så mycket och gör så lite.

Ta inte åt dig för det är ju ändå inte personligt. Hur skulle jag kunna veta liksom? Du har ju inte skrivit något om det. (vilket jag INTE säger att du måste göra heller)
Det ÄR lätt att dra alla över en kam när alla låter likadant i alla möjliga trådar...

Anonym sa...

Klart det inte är personligt, det förstår jag.
Men du skriver själv ett ganska "upprört" inlägg.
Och med tanke på hur känsligt ämnet är, så är det lätt att bli upprörd själv av ett så hånfullt bemötande.
Dessutom var vi faktiskt fler med liknande bakgrund vilket framgår i tråden.
Sen kan jag hålla med om att hot om kastrering, släpa bakpå bilen, tortyr osv bara blir löjligt. Hur många skulle liksom? Det känns ju egentligen oxå som ett slags förlöjligande av en seriös fråga.

Men visst förstår jag att det inte är personligt :-)

Elisabet sa...

Inte meningen att låta hånfull, men jag tycker ju som du att det är ett förlöjligande av en seriös fråga, och då är det väldigt svårt att låta bli att balla ur.
Egentligen skulle jag vilja säga både det ena och det andra men jag får inte för FL:s regler.
Det är så tråkigt när man inte kan diskutera en viktig fråga som faktiskt KAN inträffa, utan att folk ska komma med sina stora ord och fantasier. Därav det beska inlägget...

Anonym sa...

Folk ägnar sig åt bullshit, men i verkligheten får man inte ens lov att tala om övergrepp och ingen bryr sig utan folk blundar.
Jag tror att i 99% av fallen skulle folk släta över och tönta sig. "Det är inte säkert att det hänt på riktigt.." "Så farligt var det nog inte"

Pedofiler härjar mer eller mindre fritt och DET är sanningen sorgligt nog!

tänkvärt inlägg av dig tycker jag.

Jemima sa...

Det är ju skillnad på att som du, "Anonym" ovan, anmäla din pappa och neka kontakt.

Det som skrevs i tråden om pedofiler var ju inte rationella och riktiga ageranden (som ditt) utan fullständigt sjuka ageranden som kastrering, tortyr och mord...