måndag 23 mars 2009

Just fucking google it

Ett av mina nya vardagsnöjen är att kolla in Susnets räknare för att se vad folk har googlat på för att komma till min blogg (ja, det går. teknikens under...).

Det är ju helt fantastiskt vad värdelösa folk är på att googla! Jag garvar ihjäl mig varje gång. Jag undrar om de verkligen är så korkade eller om de bara har fruktansvärt tråkigt och provar att googla på lite vad som helst för att se vad som kommer upp.

Exempel:
aaaahh
kön flicka fan hett (!!!!)
älska gör man för att man måste funka gör man för att det är skönt
vad gör man med glaskulor
vem betalar alla de där festerna som daniel och victoria har
hur kan man göra bättre skogen
vad ska vi hitta på lilla pojke
anka amir (va???)

Sen finns det ju också många som söker på relativa ord som "cars (childhood autism rating scale)", vårdbidrag autism, bolltäcke, IBT, melatonin och därmed hittar min lilla blogg. Hoppas att det hjälper dem. Säkert inte. Jag har många gånger googlat på viktiga grejer och det enda jag finner är en jävla meningslös blogg. Alltför ofta nu för tiden. Snacka om besvikelse. Antar att jag också är orsaken till mångas besvikelse.

Men exempeln ovan... herregud. Fattar ingenting. Tror de att de kommer hitta något av värde? Förstår de ens hur Google funkar?

Eller jag ska nog inte vara så spydig. Alla kan ju inte vara lika bra på datorer som jag.

Fast å andra sidan, folk har säkert ett vettigt liv att leva utanför datorns värld och har inte energi och lust att sätta sig in i en så banal sak som googlesökningar. Hehe, det sa ju bara mer om mig...

2 kommentarer:

Veronicas Ateljé sa...

Brukar också kolla susnets loggar. Såg att nån googlat nåt om IBT och följde länken. Där fanns min och din blogg listade. Så hittade jag hit. Via nån annans googlande. Lite läckert i alla fall!

Elisabet sa...

Haha va kul!