fredag 27 mars 2009

Pedofiler på nätet... och på dagis

Internets vägar äro outgrundliga. När man tror att man har sett allt, då ser man lite till.

Jag trodde att jag hade sett allt när jag halkade in på ett filmklipp där någon… nej, usch, jag ska inte skriva. Det var i alla fall vidrigt, och jag tappade aptiten i typ en vecka framöver.

För någon månad sedan så halkade jag in på en annan sak, som jag först tänkte att jag inte skulle skriva om, eftersom man inte vet konsekvenserna. Men wtf.

Det var en blogg, vilken surprice. Alla bloggar ju. Även pedofiler. Och det var en blogg som var skriven av en pedofil som jag hittade. En svensk, riktigt helylle-pedofil. Han använde bloggen till att uttrycka sina tankar, känslor och idéer. Han hade i sin tur många pedofilvänner, som också de har bloggar.

Först trodde jag inte riktigt mina ögon, men sen kom jag att tänka på det där filmklippet jag har sett, och erinrade mig att allt ryms på internet, så även svenska pedofilers tankar.

Och det var intressant! Det var riktigt intressant läsning. Och det var riktigt, riktigt vidrigt.

Mannen i fråga, och även hans vänner, visste hur de skulle använda sig av det skrivna språket. De skriver jättebra, sakligt och korrekt, och kan argumentera för sin sak. Det är det som är läskigt. Det bevisar nämligen ännu en gång, att pedofiler inte bara är äckliga gubbar som lurar utanför dagis med en klubba i handen, utan att de även är välutbildade, rika, propra karlar som de flesta säkert tycker om.

Jag fastnade i läsningen. Jag kunde inte hålla med om ett enda av hans argument, men samtidigt blev jag fascinerad av hur väl han kunde uttrycka sig, och det gjorde ju så att man faktiskt uppmärksammade vad han skrev. Vilken otäck egenskap hos en pedofil. Men det är ju faktiskt inte ovanligt. Jag vill minnas att Hitler var en intelligent herre som visste hur han skulle uttrycka sig. Och Josef Fritzl är en högt ärad affärsman som alla hyste respekt inför. De vet hur de ska använda sig av sina egenskaper.

Först förfärades jag över att en pedofil ”får” ha en blogg. Men ju mer jag läste, desto mer insåg jag att mannen inte har begått något brott. Han tänker bara. Han använder inte bloggen till att vara brottslig. Och han har, enligt honom själv, inte agerat utifrån sin läggning. Och med tanke på detta, och på yttrande- och tryckfriheten, så är det lika bra att inse att även pedofiler får blogga.

Nu till min poäng. En pedofil-blogg som jag halkade in på, är skriven av en man som jobbar på en förskola. Ja, det är sant. Först här börjar jag tänka, om snubben inte är brottslig ändå. Han beskriver nämligen i sin blogg, ”upplevelser”, som han har haft på dagis. Stunder som har varit sensuella. Han har inte agerat någonting, säger han, men han berättar ändå om dessa ”sensuella” stunder. Och han berättar om kärleken till barnen på dagiset. Han berättar om känslorna.

Jag kan bara innerligt hoppas att bloggen inte är sann, men jag tror den är det, varför skulle den inte vara det? Pedofiler älskar barn. Man vill gärna jobba med något som man älskar, det hör till vanligheten. Det hör också till vanligheten idag att människor bloggar. Så, varför kan inte en pedofil som jobbar på dagis blogga om det?

Åh herregud. Det jag skriver nu vill jag verkligen inte skriva, men jag gör det ändå. Tanken att det jobbar pedofiler på dagis har såklart slagit mig innan, men inte så verkligt som nu. Vem är denne bloggare? Var bor han? På vilket dagis jobbar han? Jag slutar aldrig tänka på det.

Varför? För att det jobbar en man på min sons dagis. Han är en jättebra förskollärare och sonen älskar honom. Men sedan jag läste bloggen, så kan jag inte låta bli att titta snett på honom. Jag är fruktansvärd, jag vet. Och jag vet att även kvinnor kan vara pedofiler (men jag vet också att män begår 98% av alla sexualbrott, det är siffror som talar för sig själva), men nu är det också ett faktum att bloggaren är en man, och jag vet inte alls var han bor och var han jobbar.

Jag tycker det är fel med diskriminering på arbetsmarknaden, på alla sätt. Och som sagt, det finns kvinnliga pedofiler. Men nu känner jag mig bara tveksam, till allting.

Jag är säkert naiv som inte har insett sådana saker tidigare, men nu känner jag mig tveksam till att lämna mina barn i andra människors händer, att lämna dem ur sikte. Man kan inte hålla på och nojja sig för allting hela livet, man måste försöka lita på människorna man har omkring sig, jag vet.

Men jag tror det är min mamma-instinkt som reagerar så här. Instinkten att man ska skydda sina barn och försvara dem med näbbar och klor. I det läget är vi bara djur. Instinkten att skydda sina barn går över det sunda förnuftet. Om man vet att det finns en fara som hotar, så vore det onaturligt och osunt att inte ens ägna det en tanke.

Ska man låta män jobba med barn? Svar ja. Ska man begära att föräldrarna ska känna sig trygga i det? Svar nej.

Och det gör inte jag.


http://pedofili.wordpress.com/
http://alex.pedofil.se

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag har varit utsatt själv och därför pallar jag inte med att klicka på dessa länkarna eftersom jag vet att jag skulle bryta ihop o är labil.
Min önskan är att Du eller någon annan som orkar gå in på sidorna o läsa anmäler dessa till polisen eftersom de då kan kolla upp ip:t på mannen som arbetar på förskola. Jag är relativt säker på att han då kan komma att bli av med sitt arbete på ett eller annat vis.

Snälla någon gör detta.
En pedofil som arbetar på förskola kommer med stor säkerhet utöva övergrepp tillslut om han inte redan gör det.

Jag kommer kika in här igen senare o kolla om nån har skrivit någonting ang detta o kan tänka sig att ringa och prata med polisen åtminstone. Se vad som gäller, om det går att följa upp eller ej. Om ingen annan gör det så kommer jag göra det själv, men som sagt så vill jag kolla först om jag kan slippa gå in på sidorna pga av min egen traumatisering.

fru fleggman sa...

Jag läste, jag också. Jag finner inte ord för den avsky jag känner inför dessa män, det är verkligen så vidrigt. Och så de där gamla tongångarna om att "en del barn vill ha sex med vuxna" eller att "man hjälper barn i tredje världen om man köper sex av dem". Hur är folk, hur kan man bara vilja göra något så fruktansvärt mot någon så värnlös och skyldig? Hur kan man se sig själv i spegeln? Vilka lögner de matar sig själv och andra med. Och så alla dessa barnbilder som de med största sannolikhet snott från intet ont anande barn eller föräldrar.
Ibland önskar jag bara att någon kunde släcka ner internet för gott!

Elisabet sa...

Anonym:
Jag har faktiskt skrivit ett mail till Ecpat för länge sen, men jag har inte fått någon respons på det så jag tror inte det finns något de kan göra, det är yttrandefriheten som råder. På FL diskuterades det hejvillt om bloggarna också (innan tråden togs bort för att det var stötande, haha) och då var det någon som sa att hon hade ringt polisen och tipsat också och de skulle kolla upp det.
Men som sagt jag tror inte de kan göra något så länge personerna inte har agerat. Alla får ju skriva vad de vill.
Så man får helt enkelt bara leva med att ens barn kan vara sensuellt ögongodis för pedofiler. *spyr*
Vilket egentligen stämmer precis överallt och inte bara på dagis... Det finns pedofiler överallt.
Fast, att någon som denne jobbar på dagis, och bejakar sina egna känslor och lustar i sitt jobb, med barnen som medel, är i mitt tycke VIDRIGT. Och jag ÖNSKAR att man kunde göra något åt det.

Anonym sa...

Jag har anmält båda internetsajterna till ecpat idag.

Anonym sa...

jag blir så jävla ledsen, kunde inte låta bli att gå in ändå och anmälde en gång till. Även om det säkert är så som du elisabeth skriver, de är säkert välkomna att äckla sig lite hur som helst. Jävla svin-människor, vad är det för fel i huvudet egentligen. Det spinner igång så mkt tankar det här!! Jag menar, att de är störda förstår man ju och jag vet inte om dessa personer har GJORT nåt. Och störd är en sak. Jag brukar ha empati för det mesta o har insikt i psykiska störningar men INTE DENNA.. jag kan inte!! Jag tycker att sånt här ska behandlas med respekt och kunskap, dvs man måste förstå att såna bloggar är skadliga o skrivs av jävligt sjuka potentiellt farliga personer!!! Sån total brist på insikt, intelligens och empati, helt jävla vidirigt är det. Skitläskigt.
Och dessutom då det här "vårdade" välformulerade språket, och nån jävel med skruvar lösa e det väl alltid som läser det och tänker "Jaha pedofili är okej, barnen vill ha sex med vuxna"

Åh, jag kunde inte ens förmå mej att skriva kommentar i bloggarna, för arg o ledsen....

övergrepp ger ingenting annat än trauma skador hos den som utsätts och inget barn vill det... hur är man skapad i huvudet som vuxen när man inte förstår det.. USCH......

sry novellen, ska logga ner nu... men detta var dagens skit alltså, tack ändå för att du uppmärksammade bloggarna.

Elisabet sa...

fru fleggman:
Ja bilderna tycker jag är värst!
OK, man måste vara beredd på vissa saker när man lägger ut bilder på sin halvnakna dotter på internet (även om det är modellande), det är som att hänga upp dem på anslagstavlan på Konsum och sedan gnälla över att folk tittar. Men, å andra sidan, ska man låta pedofilerna sätta reglerna?

Skitkul som förälder att hitta sin dotter på den sidan. Tror inte att det är tanken att någon ska sitta och dregla. Det är helt oskyldiga bilder liksom (många av dem, vissa kan man ju diskutera). Och framför allt så tror jag inte småtjejerna gillar att någon sitter och dreglar. Och om de själva inte gillar det så är jag beredd att tycka att det är en form av övergrepp.
Fy faen.

Maja sa...

Oj, vilket slag i magen såhär till Let's dance finalen.. Man blir verkligen knäckt ända in i själen. BLÄ!! Vill ha mina små tjejer här hemma och aldrig släppa ut dem. Gick också in och läste lite snabbt, hemskt. Dagisgubben är så sliskigt vidrig och den andra, som uppmanar till att hjälpa de stackars barnen i u-länder!?

Kunde inte låta bli att anmäla till polisen. Säkert mängder av människor som gjort det redan, men det hjälper inte. Man kan liksom inte låta bli.

Nej, kram på er alla mammor, vilken grym värld vi fött in våra barn i..

Gmoll sa...

Fan fan fan!!
Gick in på den översta länken och Fan vad arg jag blir, och så otroligt ledsen....

lalandakid sa...

Jag har också sett den (för flera månader sen), och läst några rader.
Sen vände det sig i magen på mig
och jag har inte ens kunnat kommentera saken.

I det här fallet är jag glad att andra orkar anmäla och göra något,
för det gör inte jag.
Orkar alltså.

Usch.