måndag 2 mars 2009

Skräck-blogg.

Ansikten som får mig att drömma mardrömmar:









och sist men inte minst....






Många är väl överrens om att den siste herren är överlägset tidernas värsta tyrann. Men jag undrar om han inte börjar få konkurrens. Nu för tiden ryser jag mer av att titta på Schürrer och Fritzl än på honom. Vad Hitler gjorde känns idag ganska, ganska långt bort, men det som Schürrer gjorde är ju bara en kärleksromans bort... en dörrknackning och... nä fy, nu kan jag inte sova i natt.

Läste för övrigt att gubben Fritzl påstår att han är en bra pappa. "Jag släckte ljuset så att barnen inte skulle se våldtäkterna", säger han och tycker att han är barmhärtig. Ja, för visst var det väl snällt?

Nu behöver jag inte oroa mig för att jag är en dålig mamma längre. Jag är nog bäst i världen.

5 kommentarer:

malin sa...

Kom in på din blogg av en händelse och läste detta inlägget. Måste säga att det är en ganska intresant sak du tar upp här med att man ryser mera när man ser Fritzl än när man ser Hitler. Din blogg fångade mig, verkar mycket läsvärd. Ha det gott!

Novellskrivarn sa...

usch vad vidrigt, jag började på allvar gråta av det här inlägget. Okej, hormoner har helt klart ett finger med i spelet, men ändå.

Shürrer och fritzl måste vara bland de vidrigaste människor vid liv idag. Deras bilder är verkligen obehagliga och särskilt Schürrer är skrämmande lik Hitler rent utseendemässigt.

Elisabet sa...

Sätt dit mustaschen bara....
Haha, har inte kommit på detta förrän nu, men det är ju ganska komiskt att alla tre är tysktalande :-D

Sandra sa...

Läst igenom större deln av din blogg nu. Jag är så biten så att jag blir tvungen att lägga till dig på länklistan! Tack för tänkvärd läsning med substans och innehåll, det är inte alltför vanligt förekommande trots allt ;-)

/Sandra

Elisabet sa...

Sandra: TACK va snällt, va glad jag blir!