tisdag 7 april 2009

ja, jag är sur idag

Har bråkat med Elias på Ikea halva dagen, sedan hämtat Amir på kortis där han varit själv på inskolning i eftermiddag. Vi kom hem klockan sex och det var kaos eftersom kvällsrutinen blev förstörd. Amir var galen. Maria skrek och jag var bara trött.

Klockan sju är det Friends på TV och det är min "slänga sig ner i soffan och pusta uuuuuuut"-stund. Gör samma sak i kväll, har tänkt på det hela dagen, och vad ser jag?

Ishockey. Ishockey hela jävla kvällen. Till och med under Desperate Housewives (som alltså blir utbytt idag). Jag vill slänga ut TV:n genom fönstret. Jag hatar när sånt händer!!!

Jag skulle kunna skriva femton spaltmeter här om hur mycket jag hatar sport och framför allt när alla bra program på TV blir utbytta pga den jävla sporten. Men ibland är man så fruktansvärt arg på allt och inget så luften bara går ur och då orkar man helt enkelt inte slösa mer energi på saker som egentligen bara är trams.

Så jag går och lägger mig istället. Godnatt.

6 kommentarer:

Fia sa...

Ärligt så kan jag tycka att sporten kan hålla sig på en egen sportkanal. Blev också väldigt besviken när jag såg att Desperate Housewives inte går ikväll, jag har sett fram emot det hela dagen typ... Skit liksom. Jobbigt med galna ungar. Det är tur att man vet om att går i perioder... Min är snart sju år och emellanåt riktigt tonårstrotsig och kaxig, mindre kul..

Elisabet sa...

Ja, varför finns det inte en egen kanal för sport? Varför varför varför? Det borde ju finnas intresse för det minst sagt. Så kunde jag slippa se skiten också och alla blir nöjda och glada.

Fia sa...

Kanaler endast för sport finns ändå måste man tvunget ha sporten på varenda kanal som existerar... Irriterande minst sagt.

Elisabet sa...

Och idag är det samma sak igen! Herregud. På femman dessutom som ändå är en betalkanal. Varför kan man inte köpa sportkanaler istället och så får all sport gå där istället för att trakassera oss vanliga människor.
För majoriteten gillar väl inte sport... eller? Är det bara jag som är så himla tråkig och inte förstår mig på detta folknöje.

hönsmamman sa...

ALLT är inställt denna vecka =(
Desperate, Grey´s anatomy, ghost whisperer, medium... Allt. För sport o nån jävla påsk av nåt slag!

Carl-Henrik sa...

Själv så gillar jag i och för sig sport, men jag håller ändå med om att t.ex. SVT kan ha en helt egen kanal för det. Förstår mycket väl hur irriterande det kan vara när andra program måste maka på sig för sporten. Inte minst för att den sport som sänds är så skevt prioriterad... ridsport och damfotboll får sällan ta något annat programs plats på primetime, men det får herrhockeyn. (Detta sagt trots att jag egentligen tycker hockey är roligare än ridsport.)