tisdag 28 april 2009

Ja jag skiter faktiskt i yttrandefriheten

Idag är det en bättre morgon än igår!

För ca en månad sedan, så skrev jag om en bunt pedofilbloggar som jag hittat. Idag när jag surfar runt så märker jag till min stora glädje att en av dem är borttagen. Av WordPress, eftersom den bröt mot reglerna på något vis. Visserligen verkar jag vara något efter min tid (det är ju inte så att jag glor på pedofilbloggar varje dag), men ändå. Tjoho!

Och jag måste bara länka till den person som bidrog till det.

Hoppas, hoppas att de kan få bort förskollärarens blogg också, för den var ju nästan värst (det finns ju många grader i helvetet).

Heja barnen!

5 kommentarer:

fru fleggman sa...

Har du TV8 är det ett program ikväll som heter "Super 30 - Indiens smartaste slumdogs". På tal om filmen du tidigare bloggat om.

Elisabet sa...

Tack för tipset! Får se om jag är vaken då :-D

Sarah sa...

Ja men vad hjälper det egentligen? nu försvinner de ut i ingenstans och utan ip-adresser att spåra om de skulle göra något brott (och skriva om det på bloggen)...Bättre att motarbeta dem på nätet tycker jag....kanske kan få dem att inse hur fel det är, det lär de ju inte göra medan de chattar med likasinnade...MVH Sarah

Elisabet sa...

Jo jag tänkte faktiskt den tanken jag också sen... Nu finns det bara ännu en pedofil som man inte kan se och som man inte har någon aning om var h*n är. Lite dumt egentligen. Fast, just den bloggaren hade ju lagt ut en massa bilder på barn som de dregglade över, tror att det var just det som var regelbrottet, måste varit det eftersom de andra bloggarna inte stängs av.

sarah sa...

Nja jag vet inte men bilder på barn (reklambilder) är väl osmakligt men kanske inte ett solklart regelbrott, tror det handlade mycket om att det är VÄLDIGT känsligt och att wordpress därför tog bort det...de kunde ju tex nöjt sig med att varna....