torsdag 2 april 2009

snart börjar han väl gilla schlagers också

Varje dag när jag hämtar Elias från dagis så har han klätt ut sig till prinsessa. Eller, om han inte har på sig hela utstyrseln, så har han åtminstone ett glittrigt diadem i håret eller örhängen. När alla andra pojkar springer runt och leker riddare eller cowboys, så är han Askungen på bal eller Belle.

Han har en förkärlek för fina saker. Rosa och sådant som glittrar. En tjej på dagis har nya skor, rosa och silvriga, och dem ska Elias alltid beundra och vilja prova. För att inte tala om den där tröjan med hjärtan som Maria har, den ska han prompt sätta på sig varje dag hemma, så nu är den förstörd eftersom han har töjt ut den.

Igår tog jag med honom för att köpa nya gummistövlar och skor. Jag visade honom häftiga Batman och Lightning McQueen-skor (för sånt gillar ju killar) men han ba "nej mamma!" och plockade fram Barbie-skor istället. Vidare på H&M ville han köpa glittriga hårspännen och Hello Kitty-kläder och diadem.

Jag blir egentligen inte ett dugg förvånad, klart att han är fåfäng och gillar fina saker, sådan far sådan son, haha. Och jag håller med honom, svarta Batman-skor är ju skittråkiga, barn brukar väl gilla färger?

Men tänk om han är bög? Jag har ju hört att bögar brukar gilla att klä sig i klänning och fixa håret. Jag kommer aldrig få bli farmor!!! Vad göra???


(och nej, jag är en riktigt dålig mamma och lyssnade inte på hans önskemål om Barbieskor, jag har tydligen en icke-feministisk spärr. Han fick ett mellanting, röda gummistövlar med fiskar på. Och jag har beställt ett par Pippi Långstrump-skor på nätet, för hon är asball och mycket bättre förebild än Spindelmannen)

5 kommentarer:

Jemima sa...

Du får väl fortsätta köpa me&i till honom, de har ju mycket färgglatt som passar både tjejer och killar.

Kristoffer sa...

Du kan ju bli farmor genom Amir karan.

Elisabet sa...

Ja han älskar ju dom Meandi-kläderna som jag beställde nu, så det lär jag ju fortsätta med!


Haha, Amir kommer ju inte få några barn... jag får väl förlita mig på min dotter, fast hon är väl också homo för hon gillar radiostyrda bilar. suck.

phernilla sa...

O vad gör det om han blir homosexuell eller bisexuell. Han är ju fortfarande din son!

O farmor kan du bli iaf. Det går att adoptera idag ;) Lika mycket barnbarn iaf :) Eller hur?

O dessutom så har du ju 3 barn, o alla blir nog inte homosexuella iaf, så barnbarn lär du få, hur som helst ;)

Elisabet sa...

phernilla: Klart det inte gör någonting! Varken om de är homosexuella eller om de av någon annan anledning inte får några barn!
Ironi du vet =)
(tyvärr så finns det ju många människor som faktiskt resonerar så)