onsdag 6 maj 2009

don´t mess with the amirs mamma

Kommunen kan ta och stoppa upp sina besparingar någonstans där det är mörkt och luktar illa.

Alla, precis alla, som har någon connection till oss och Amir, tycker att det är för jävligt att hans dagistaxi har dragits in. Personalen på kortidsboendet har nu därför helt sonika börjat köra honom med deras egen buss, tills dess att snåljåpen uppe på kommunkontoret ändrar sig.

För han ska ändra sig. Jag samlar ihop en skara människor som ska gå upp till honom med facklor och pilbågar och se till så att han ändrar sig. Han försöker bara hitta kryphål för besparingar varhelst han kan finna dem, och föräldralediga är alltid ett lovligt byte. Men han fattar inte att han utövar både dubbelmoral och ett stort skitsnack som inte håller någonstans.

Man sparkar inte på den som ligger, i allafall inte om den som ligger är jag. Sådeså!

5 kommentarer:

Anonym sa...

you go woman!!
/Linda

Kristoffer sa...

Visst bor både du och jag i Jönköpings kommun? Isf är det mina skattepengar som bekostar snåljåpen. Jag ställer upp med fackla och allt. Vi kan ta med Caesar också så kan han morra och bitas.

Elisabet sa...

Haha! Ja varsågod!

lalandakid sa...

Heja Elisabet! Heja!
Och vad bra att kortids ställer upp,
jag har alltid tyckt att de fattar mer än andra.
Men det kanske är för att de till slut känner barnen bäst
efter familjen.

Daniel sa...

u go! men DEJ vill jag INTE bli osams med!!!!!