torsdag 14 maj 2009

Men lägg av!

Vad är det för snåla människor som läser denna blogg?

Två personer har skänkt pengar till morsorna. Två! Och kom nu inte och säg att jag bara har två läsare för det har jag inte.

Nu vet jag ju att det är många bloggar som har den där lilla kampanjen i en spalt, så för er som har skänkt någon annanstans; förlåt då för min ilska. Men jag kan ändå inte låta bli att häpnas över den uppenbara snålheten, eller ska man säga, oviljan, att hjälpa när man får chansen. Vad är det som gör att man inte kan undvara en tia? En femma? Jag har inte sagt att ni måste skänka 50 spänn för det kanske är för mycket begärt (även om jag fortfarande tror att det för de flesta, inte alla, är en struntsak), men en liten liten slant?

Förklara er gärna. Ni har säkert en förklaring som jag är dum nog att inte förstå.

Tycker ni att det är jobbigt att behöva dona med bankdosa och visakort? Skicka då ett sms till 72900 och skriv MAMMA.

Å andra sidan ska ju inte välgörenhet vara påtvingad. Men ni vet var jag står i frågan. Humhum.




Läs!

http://www.raddamammorna.se/

7 kommentarer:

Anonym sa...

men herregud vad irriterad du verkar bli då.. (?)

det finns en hel del välgörenhet, man blir helt bombarderad av det varenda dag, överallt. Man kan inte hjälpa alla.

Elisabet sa...

Hej anonym. Du får ta min irritation med en nypa salt. Alltid. Du får alltid ta mig med en nypa salt. Så är det.

Jemima sa...

Jag har redan skänkt mina pengar till kvinnor i Etiopien och svältande familjer i Afrika. :)

Elisabet sa...

Jo. Det är ju inte bara Röda Korset man kan skänka till. Som sagt. :-)

Novellskrivarn sa...

Vet du vad? Jag skäms så förbannat mycket för att jag ens har mage att sitta och gnälla över att mitt liv inte är tillräckligt passionerat och spännande, ett förbannat lyxproblem.

Nu är 50 spänn x2 skickade via sms från både mig och sambon. Tack för påminnelsen!

Novellskrivarn sa...

ps, vad dumt att jag först nu såg länken där uppe.. inte för att jag nödvändigtvis vill ge mig själv cred, snarare för att jag ville visa att ditt upprop har gett resultat.

Madde sa...

Jag vet inte om jag använde din länk att skänka en liten slant, men det har jag iallafall gjort. :)
Jag behövde inte ens "krångla" med in bankdosa utan jag skrev bara in siffrorna på mitt bankkort. Inte ett dugg krångligt.