måndag 4 maj 2009

reklamblogg

Ni ser den där bilden på Amir i mitten av headern? Det är faktiskt en riktig fotografbild, taget på dagis, av en sån där fotograf (nähä?) som kommer dit och plåtar. Jag trodde aldrig att jag skulle få ett sådant foto på Amir i min hand, lycka till med att få honom att sitta fint på en stol på det sättet liksom. Men det gick faktiskt jättebra. Han var duktigare än Elias på att sitta där och smila upp sig. Eller, smil och smil... stilla är han i alla fall.

Det var lite intressant med den där fotohistorien, för de togs i oktober förra året men anlände inte i min brevlåda förrän i april. Anledningen är företaget som heter Kungsfoto. Jag vet inte riktigt vad de pysslade med, men det tog tydligen evigheters evigheter för dem att fixa fram bilderna.

Jag glömde bort det i början, men för någon månad sen kom jag ihåg att vi fortfarande inte fått våra bilder. Med vetskapen om att Amir hade suttit så fint och vi säkert hade hyfsade kort att vänta, så försökte jag kontakta Kungsfoto för att klaga. Men de svarade inte, varken via mail eller telefon. Jag frågade på dagis vad som händer, och de var lika förbannade eftersom ingen förälder på dagis hade fått sina kort, och ingen hade fått svar på telefonsamtal eller mail.

Jag utnyttjade då den tredje statsmakten, och skrev ett riktigt förbannat inlägg på Familjeliv om "skitföretaget Kungsfoto". För här skulle minsann alla få veta vilket trams de är. Jag är inte sen med att säga vad jag tycker om företag, dock säger jag det aldrig med munnen utan alltid med fingrarna. Kan bero på att jag är lite feg.

En anställd på Kungsfoto snubblade då in på mitt inlägg, hamnade vidare på min blogg och skrev i en kommentar att hon bad om ursäkt och att hon skulle ta på sig att fixa bilderna.

Det tog inte mer än en vecka, så var det klart! Och på köpet fick vi fem biobiljetter och värdecheckar hos FujiFilm.

Det var faktiskt riktigt schysst stil. Jag förstår fortfarande inte varför de inte svarar på telefon, men jag ska inte klaga mer eftersom jag har fått mitt och nu är nöjd. Jag hade kunnat dra vidare till Konsumentombudsmannen och hela tjobalosan, men jag skippar det och istället för att spola ner företagets logo i toalettstolen a´la Sverker så gör jag nu tummen upp.

Bra jobbat Kungsfoto!

4 kommentarer:

Sara sa...

När vi fick kortet från dagis i år på M så grät jag floder

Hon ser glad ut! eller i alla fall trygg

Elisabet sa...

Visst blir man chockad! Fattar inte hur de gör liksom.
Hoppas att man kan få fler sådana bra kort i framtiden så detta inte är det enda.
När vi ska försöka ta kort på honom så blir det bara suddigt för att han springer hit och dit, och aldrig att man kan få honom att se rakt in i kameran...

Sara sa...

M tittar heller inte in i kameran, MEN härrom dagen gjorde hon det när hon skulle visa alla rosa saker
Har du någon mail så ska jag gärna visa dig?

Elisabet sa...

Ja min mail står i vänsterspalten. Vore kul att se hur hon ser ut :-)