onsdag 17 juni 2009

från det ena till det andra

Shit alltså, va mycket kalorier det är i min frukost! NU fattar jag varför jag aldrig går ner i vikt. Det är ju för att jag har noll koll på hur många kalorier mitt käk innehåller. Jag trodde liksom att jag äter jättebra frukost men hjälp det var ju helt absurt.

Lite häftigt faktiskt att få upp ögonen för vad man stoppar i sig. Och hur naiv man kan vara. Bara för att det står GI på paketet så tror man att det är såååå nyttigt.

Nu blir det knäckebröd istället.






(Nej detta ska inte bli en viktblogg. Jag ville bara dela med mig av min nyvunna kunskap som iofs alla andra redan visste.)

3 kommentarer:

Kristoffer sa...

Jag hörde en intressant tanke en gång att man går ner snabbt i vikt om man har äggdiet. Dvs man äter bara ägg. Tre ägg till frukost, tre till lunch och tre till kvällsmat. Någon dag tänkte jag testa och se om man blir yr och hungrig hela dagen eller om äggen faktiskt mättar ordentligt.
(och jag tror att det var okej med salt till)

Elisabet sa...

Jojo, man går ner i vikt om man bara äter en chipspåse om dagen också. Men det är ju inte speciellt hälsosamt...
Prova äggen, jag är nyfiken.

Jemima sa...

Många rekommenderar metoder som går ut på att man äter rejäla måltider med massor av protein och mycket lite kolhydrater. Alltså istället för en stor hög pasta och tre köttbullar äter man 15 kötbullar och ett spaghettistrå. :) Och så mycket grönsaker och frukt, men mindre av söta bär. Inget godis, men gärna nötter och jordnötter. Inga mackor av ljust bröd, utan grovt knäckebröd med MYCKET pålägg och gärna flera ägg till frukosten. Osv...

Anledningen till att dessa metoder funkar så bra är att man blir rejält mätt av maten och helt enkelt inte lika sugen på godis mm, så man småäter mindre per automatik. Har iaf funkat väldigt bra för alla jag känner som provat, kilona rasar och man går inte upp lika snabbt igen när man slutar med dieten som med andra dieter.