torsdag 11 juni 2009

hehehe

Jag gjorde det. Jag ringde de ansvariga byggarna och berättade "vänligt men bestämt" för dem att snart är det semester och jag har ingen lust att spendera den vare sig inomhus eller på sjukhus pga påkört barn, så om staketet inte kommer innan midsommar så vet jag en tidning som är intresserad av en snyfthistoria.

Då blev det eld i baken. Genast så hette det att vi inte är bortglömda (lögn) utan att de bara väntade på en liten reservdel till inomhusanpassningen och det där staketet skulle ju vara så finmaskigt så det var specialbeställt men de räknade med att det skulle komma idag eller i morgon och så fort det har kommit så ska de sätta upp det. Och snickarna tar minsann inte semester samtidigt så även om någon skulle ta semester så kommer någon annan och fixar allting. Och jag ska inte vara orolig. Och det kommer bli så bra så.

Vi får väl se. Vi får väl se.

Det kan verka som en liten petitess när man läser om det så här, men ni skulle bara veta hur jobbigt det är att sitta en hel helg (eller som i sommar då, när dagis är stängt, tre veckor) och inte kunna öppna ett fönster ut mot uteplatsen för att ungen kommer smita på två sekunder. Det går inte att leva på det viset. Kanske är svårt att förstå om man inte varit där, vad vet jag.

"6-8 veckors" servicetid borde inte vara lagligt när det gäller bostadsanpassningar. Och sex månader väntetid borde verkligen inte vara lagligt.

4 kommentarer:

Nina sa...

Läste din kommentar i LD´s blogg ang att du kommer fostra dina pojkar till bra män och undvika den klassiska mansrollen. Precis så känner jag med. KOmmer hålla ett öga på din blogg i framtiden.

madlar sa...

Visst är det härligt att få vara lite "pain in the ass" mellan varven? Det är så attans trist att alltid vara så förstående, artig, väluppfostrad o följsam hela tiden ;)

Magda sa...

BRA JOBBAT! På dem bara! Du har ingenting att förlora (men en skön sommar att vinna)!

Elisabet sa...

Men jag känner mig obekväm för jag vill helst vara följsam och artig. Det var ett riktigt obekvämt telefonsamtal och jag ville egentligen bara ursäkta mig hela tiden.
Men nu känner jag mig duktig, jag har ju rätten på min sida :-D