onsdag 3 juni 2009

svenskar ska inte skryta

men jag är inte helsvensk så nu ska jag tamejfan skryta lite.

Jag tycker min son har världens vackraste ögon. Det har jag upptäckt nu på senare dar när han har börjat se folk i ögonen (vilket han inte gjort på två år). Och jag visste inte att det fanns så mycket där inne. Det syns verkligen att det är något som döljs där.



Kolla bara. Om man ramlar ner där så kommer man aldrig upp.

När han var bebis så kom det alltid en massa tanter och annat folk och nöp honom i kinden och sa att han kommer bli en riktig hjärtekrossare. Och alla utlänningar var alldeles stormförtjusta och ropade "mashallah! mashallah! mashallah!", vad det nu betyder. Och det kunde aldrig nog påpekas att han skulle bli en flickfavorit. "Det kommer ringa tjejer till er hela tiden!", fick vi höra.

Oj oj vad fel de hade. Och nu tror jag att Amir protesterar mot det där tramset.

Btw; skulle hjärtekrossare vara något positivt?

8 kommentarer:

Micke sa...

Flickorna kommer bli besvikna när dom får veta att Amir inte är social. Men då kan Elias sno dom i stället, med sin indiska charm och en helikopter.

tiger sa...

han har väldigt fina ögon. och det är inte skryt när du skriver det, i så fall vill jag inte vara svensk!

cpmamman sa...

Han är vacker hela han och ögonen sticker ändå ut i allt det där vackra.

Och självklart har du rätt i ditt frågesättande. Hjärtekrossare är inget positivt. Han kommer bli en hjärtevän. Social eller icke. Det tror jag det.

Sara sa...

hm
jag köpte hela startpaketet från SonRise i Usa
Väl värt pengarna, man fick flera böcker, ett par dvder och föreläsningar på cd
Framför allt dvd med Raun gjorde att jag förstod grundtankarna mycket bättre
Annars finns flera av böckerna( men inte dvdn) på adliris

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=advanced&author=Barry+Neil+Kaufman&fromproduct=True

Elisabet sa...

Konstigt. Jag beställde material därifrån men jag tror inte det är startpaketet. För jag fick bara ett stort kuvert med broschyrer och två dvd. Inga böcker eller så. Kostar det där startpaketet pengar? För det som jag beställde var gratis.
Vad heter startpaket på engelska? haha

Elisabet sa...

åååh va dum jag är, NU såg jag att du hade skrivit att du har KÖPT startpaketet... jaja, då vet jag ju vad du menar. =)

sarah sa...

MashAllah

Elisabet sa...

sara: VAD betyder mashallah? :)