måndag 17 augusti 2009

Drömmen om mina skinny-jeans

Vet ni vad. Det finns ett avsnitt i "Sex and the city" där Miranda blir värsta heta bruden med självförtroendet med stort S, eftersom hon får på sig sina så kallade "skinny-jeans". Jeansen som alla kvinnor har liggandes i sin garderob, och sparar år efter år, med drömmen om att de en dag ska kunna knäppa dem igen.

Jag har ett par sådana jeans. Jag köpte dem för tre år sedan. Det är Esprit, de var på rea, och trots att de var flera storlekar för små så kunde jag inte låta bli att köpa dem. För de var ju på rea, och de var så snygga.

Ibland har jag plockat fram dem ur garderoben, tittat på dem, gråtit en skvätt och funderat på om jag någonsin kommer kunna knäppa dem eller om jag ska skänka dem till Erikshjälpen då det är lönlöst.

Men min käre man har sagt att jag är en idiot om jag är pessimistisk och att jag minsann kommer kunna ha dem på mig en dag, om jag bara vill. Så därför har jag alltid sparat dem.

Och idag tänkte jag, vafan, jag provar dem. De såg orealistiskt små ut och jag skrattade åt mig själv när jag såg bilden framför mig att jag inte ens skulle kunna dra upp dem över röven.

Men de passar. Jag kunde till och med knäppa dem. Och de sitter nästan lite löst!

Mina skinny-jeans!

Nåja, skinny är egentligen fel ord, men om man jämför med mig själv, nog är det skinny alltid.

Mitt självförtroende höjdes nu med typ 5000%. Jag ska aldrig ta av mig dem, för tänk om jag inte kan få på dem igen sen?

Nu ska jag erövra världen, som den heta brud jag är.
(försöka intala sig det går ju alltid)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte få se en bild på dej? Skulle vara så kul o se vem som skriver bloggen =)

Elisabet sa...

Haha! Neej... Eller jag har faktiskt tänkt tanken, att jag tex skulle sätta in ett före och efterkort sen... men inte nu. :-)

fru fleggman sa...

Vet du vad? Jag har också en "skinny jeans"-erfarenhet! Ett par älskade, dyra jeans låg i flera år i min garderob och skrattade åt mig. Efter tredje barnet gick jag ner 10 kg i vikt (hur det nu gick till), och 2-3 månader efter förlossningen blev jag så karsk att jag letade fram dem ur garderoben. Jag kände mig som världens babe när de faktiskt passade, och var tvungen att slänga iväg ett hysteriskt glatt sms till min syster, som nog har sett alla SATC-avsnitt flera gånger och genast visste vad jag menade, när jag berättade att jag "fått på mig mina skinny jeans!!!"

Nu har jag till och med fått lägga undan dem, för att de är FÖR STORA! Det är något med det tredje barnet, då blir man värsta heta bruden, eller hur? ;)

Esbe sa...

Åh! Så roligt!

Så där har jag haft det med en kjol jättelänge!

lalandakid sa...

Heja!

Släng din gamla självbild,
inte dina skinny jeans!
;)

Elisabet sa...

lalandakid: oo jag önskar att jag kunde, men det är nog lättare att slänga ett par brallor :-(

esbe: med risk för att låta jobbig...: så gör nåt åt saken då!! Du kan nog också ta på den igen nån gång! Om jag kan så kan alla. Hehe.

fleggman: Va kul! Jodå, tredje barnet är tydligen magiskt. Det tog bara ett år :-D

Esbe sa...

Jamen alltså :) Jag menade att jag faktiskt kom i kjolen till sist!

Elisabet sa...

Jaha! Tröga jag. Jamen dåså, då var det ju jättebra! :-)

JIGARTALA sa...

Länge hade jag mina skinny-jeans i gaderoben tills jag en dag stirrade anningen i vitögat och skänkte bort dom. EFTER det har jag lýckats gå ner lite såklart, särskillt sen jag provade LCHF-kost. Kram Sarah

Elisabet sa...

Sarah: men vilken bra bantningsmetod att skänka bort dem! Det ska jag tänka på i framtiden :-D

Anonym sa...

Men strunta i jeansen då, men kan du inte lägga in en bild på dej?
Är så sjukt nyfiken på hur du ser ut du som skriver //K

Elisabet sa...

Varför det? Är det så intressant? Hmmm. Nej så roligt ska vi inte ha =)
Eller jag får tänka lite på saken. Kanske.