fredag 28 augusti 2009

fan fan fan

Jag tyckte så synd om mig själv när jag var och handlade, så gissa vad jag köpte. En stor fet Marabou-kaka.

Jaha tänker ni, det är väl inget med det, det är ju fredagsmyyyys och allt idag.

Joho säger jag, det är jävla mycket med det, för om jag så mycket som luktar på den där kakan så kommer jag gå upp fyra kilo. Och sen kommer jag vara tillbaka i träsket, och med det så kommer tre månaders självsvält vara förgäves.

Jag visste till och med att det var fel när jag la den i vagnen, men det är ju så synd om mig. Jag kom osökt att tänka på Alfons Åberg när han käkar kakor och då tyckte jag ännu mer att det var befogat att jag köpte den.

Men nu. Jag tror jag ska ge den till grannen. Jag har inget sunt förhållande till mat. Ni skulle bara veta. Jag har liksom bulimi-tendenser. Ganska mycket. Så det här är katastrof.

Fuckit. Inget kul får man ha här i livet.


nog är det så alltid.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv blir det nog en påse chips idag för att det är fredag. Men jag förstår själv hur det kan vara. Choklad är inte ens gott om man är glad när man äter det.

Nina sa...

Nä, jag håller med dig! Går oxå upp fyra kilo av lukten... Bra gjort av dig att ge den till grannen!!!
Kramen!

Jemima sa...

Vilken rolig bild, väldigt passande...