torsdag 20 augusti 2009

och.

Jag blev ju nominerad till Årets Blok. Jag kan härmed meddela att jag kommer inte vinna den tävlingen.

Orättvist tycker jag, det borde jag gjort (oj! vart tog jante vägen!). Men nä. Anledningen är att jag fick ett mail där det stod att man skulle plocka ihop sina bästa inlägg och publicera dem i en pocketbok på Vulkan. Jag försökte mig på det, med brinnande iver. Men allt blev fel, jag förstod inte tekniken. När jag trodde att jag var färdig, så visade det sig att jag skulle göra en framsida till boken, skriva ett författarporträtt och dessutom bifoga en bild av mig själv och en baksidetext och...

Ja, det blev för mycket. Jag var liksom inte beredd på det. Jag trodde typ att jag bara behövde ladda upp texterna och så var det bra med det. Jag försökte mig på att pyssla ihop en snygg framsida men resultatet blev bara bajs. Och författarporträtt? Va? Författare? Skulle jag skriva det om mig själv? Nej. Det kan jag inte.

Och det var kväll, och jag var trött, och jag gav upp. Och jag kom på typ igår att jag kanske skulle gjort färdigt det där. Men då var det försent.

Så om det nu fanns någon stackars människa som mot all förmodan hade velat se min blogg som en blok så kan ni sluta drömma nu.

Jag satsar på real stuff istället.

3 kommentarer:

JIGARTALA sa...

Jag tycker du kunde haft med beskrivningen på din blogg jag tycker den är bra (och lite rolig) och speglar ditt sätt att skriva.

Elisabet sa...

Vilken beskrivning menar du? Den som står här på bloggen vid sidan eller den på bloglovin?

JIGARTALA sa...

Visste inte det fanns två olika. Tänkte på den som är här på bloggen.