tisdag 1 september 2009

Ett år som 3barnsmamma!

Det är jag idag! För exakt ett år sedan så låg jag mörbultad på BB med en blå, skrynklig och två timmar gammal dotter bredvid mig. En dotter. En dotter. En dotter! Jag var chockad i flera veckor efteråt och jag tror att jag fortfarande är lite chockad. Kan inte fatta det. Trodde aldrig att jag skulle få en dotter. Trodde jag var en pojkmamma. Så grattis till mig idag!

Men grattis till Maria framför allt kanske. Min lilla skrutterulta! *patetiskt luddfluffigt gullegullprat*

Fy va jobbig denna dag kommer vara om 14 år. Med en envis och uppkäftig tonårsbrud (som förhoppningsvis inte har någon bimboblogg). Varför kan de inte vara 1 år hela livet? Varför varför varför?


svårflirtad 1-åring
(bilden snodd från Jemima)

11 kommentarer:

Madlar sa...

Inte behöver det bli en dryg, bimbofjortis med total avsaknad av vettigt språk! Hon blir alldeles säkert mammas egen skatt ;)

Elisabet sa...

Antar att det är mitt jobb att se till så att det inte blir så =)

Micke sa...

Hon ser ut som hon mediterar på dendär bilden.

camoo sa...

Grattiskramar till din egen prinsessa.

Elisabet sa...

Micke : haha!! ja det gör det! =)

Magda sa...

Grattis!

sarah sa...

Grattis, hon ser fundersam ut på bilden :)

Marialino sa...

Hihi hon har sånt härligt plut med munnen ;) Och busan ska sitta lite coolt på sidan av stolen, det kommer bli en självständig äventyrare av den där bruden ;) Grattis Maria-pluttan!

Jemima sa...

Grattis till snuttepluttan! :)

lalandakid sa...

Grattis till cirkusprincessan! Som hon balanserar på kanten av matstolen :)

Daniella sa...

Vilken sötnos!! :) Partyhatt och allt.